Preberite tudi: Je učinkovitost zaposlenih možno povečati z umetno inteligenco?
Promocijsko besedilo
Iz posebne izdaje NAJVEČJI PODJETNIKI:
Spekel je 30.000 pic na leto … nato pa zaslužil milijon
Grega Ivančič, soustanovitelj in direktor podjetja Glow Seven, je bil konec novembra izbran za mladega podjetnika leta. Izbor že leta organizira Zavod mladi podjetnik s soorganizatorji.
Glow Seven, ki izdeluje in prodaja peči za pice, v zadnjih štirih letih raste iz nič kot komet. Lani je dosegel že 1,3 milijona evrov prodaje, pa je z ekipo moral že brzdati rast.
Mladi podjetnik iz Ormoža je sicer pravega pustolovskega duha. Pred epidemijo je organiziral mobilno peko pic po Sloveniji. Že kot študent je preizkusil kar devet različnih služb. Pred leti pa je celo delal v Teslini tovarni v Freemontu, v ZDA. A v njegovem besednjaku je simpatično prleško narečje še vedno izrazito. Doma je iz Ormoža.
Od kod tako hitra rast vašega podjetja? V treh letih od ustanovitve ste prišli do milijona evrov prihodkov.
Trg je začel nenormalno rasti leta 2022, v času epidemije. Že takrat smo poskusili srfati na tem valu, pa nam ni uspelo. Ko smo se lotili prodaje, je naši konkurenci zmanjkalo zalog in to je bilo močan vzvod za rast. A pojavile so se težave z gorilniki in podobno.
Potem pa smo pogruntali, kaj nam manjka, kako pristopiti k strankam na trgu. Začeli smo sodelovati s spletnimi vplivneži, s kreatorji vsebin, bolje smo začeli obvladovati analitiko digitalnih prodajnih poti …
Pred tem je bil glavni izziv prodaja, z digitalnim marketingom pa nam jo je uspelo pospešiti. Tako zelo, da jo letos celo brzdamo, ker je bil prodajni skok izjemno velik in je nastal izziv likvidnosti. Katastrofalno težko je bilo v tako kratkem času dobiti material od slovenskih dobaviteljev. Mi pa smo delali v treh izmenah.
Letos smo se zato bolj posvetili kvaliteti in razvoju, manj kvantiteti.
Kje imate največ kupcev po svetu?
Trenutno prodajamo samo po EU, tudi na Norveško in v Švico. Skoraj vse prodamo po spletu. Samo kakšna dva odstotka prodaje ustvarimo prek klasičnih trgovcev. To sta dve trgovini v Sloveniji, ena na Hrvaškem in en nemški partner. A to so zelo majhne količine.

»Pri meni stanje, ko bi najraje vse zbrcal ali nekam odšel, traja približno dve sekundi. Če pa je treba z glavo skozi zid, ni težav.«
Ali kupci v vaših pečeh pečejo samo pice ali tudi kaj drugega?
Predvsem jih kupujejo zaradi peke pic. Vendar imajo v mislih tudi to, da lahko spečejo praktično vse. Le jedi so zaradi temperature dosti bolje pečene in hrana se ne presuši.
Pred ustanovitvijo podjetja Glow Seven ste bili samostojni podjetnik, mar ne?
Da, po Sloveniji smo pekli pice. To je bila naša storitev. Peč pa je zdaj produkt in zato povsem novo podjetje.
Začeli smo s »crowdfundingom« (skupinskim zbiranjem kapitala), a nismo bili uspešni. Medtem sem kupil tovornjak, s katerim smo pekli pice po Sloveniji. S tem smo hoteli zaslužiti prvi kapital, pa nam je to preprečila epidemija. S soustanoviteljem sva se nato uspešno prijavila na program P2 Slovenskega podjetniškega sklada za podporo podjetnikom.
Vedno sem želel biti podjetnik, ki bi razvil izdelek, ob katerem bi čutil, da ljudem z njim nekaj dajem.
Ste kdaj razmišljali, da bi obupali?
Pri meni stanje, ko bi najraje vse zbrcal ali nekam odšel, traja približno dve sekundi. Če pa je treba z glavo skozi zid, ni težav.
Kateri veliki podjetnik vam je vzor?
Elon Musk. Če pogledate celotno njegovo pot, vidite, da je vpleten v vse pore svojih podjetij. To se mi zdi ključno, da si lahko dober direktor. Le tako je mogoče dobro voditi firmo, ker točno veš, kaj je mogoče razviti. Nihče ti ne more reči, da se nečesa ne da. Tudi sam sem takšen.
Kaj bi vprašali velike podjetnike, če bi imeli to priložnost?
Pri nas je bil največji izziv obratni kapital, zato bi jih vprašal, kako so v praksi postavljali finančno strukturo podjetja.
Sam sem to naredil tako, da smo kupili nekaj strojev, nekaj pa smo jih naredili sami; stroji so bili namreč predragi. Zdaj obvladujemo celotno proizvodnjo v hiši. Samo material za peči kupimo, vse drugo pa naredimo sami.
Imate kakšno podjetniško vodilo?
Never give up (Nikoli ne obupaj).
Kaj pa so bili za vas največji nauki pri podjetniški rasti?
Predvsem to, da ne smeš poslušati drugih. Če si o nečem prepričan, to naredi, četudi je pet ljudi mnenja, da ne bo šlo. Kakih 80 odstotkov odločitev, za katere so mi nekateri rekli, da ne bo šlo, smo izpeljali.
Verjetno je vam lažje tako ravnati kot drugim. Spekli ste ogromno pic, zato ste se najbrž že velikokrat opekli. 😊
Uh, sem že vzdržljiv. No, včasih tudi vzkipim. 😊
Koliko je bila velika največja pica, ki ste spekli?
Imela je približno 55 centimetrov premera. Kaj pa mislite, koliko pic sem spekel?
Na leto?
Da, več kot 30 tisoč.
Več kot 30 tisoč pic na leto?
Ja.


»Bilo je kar nekaj veganov, ki so prišli k nam in nam rekli, da so se pregrešili zaradi prleške pice.«
Katera pa je vaša najboljša pica?
Prleška pica iz naše Pizza Fabrike. Bilo je kar nekaj veganov, ki so prišli k nam in nam rekli, da so se pregrešili zaradi prleške pice.
Kaj pa je na prleški pici?
Pelati, mozzarela, zašinek, čebula, na koncu pa še kislo zelje in bučno olje.
Kako ste vzpostavili ekipo? Kako ste poskrbeli, da delijo vašo strast in vizijo?
Najbolj smo povezani v proizvodnji. Ko je treba, gremo vsi iz pisarne delat tudi v proizvodnjo.
Prva v ekipi je bila moja življenjska partnerica. Nato je prišla Brigita, mama ene od študentk, ki je delala pri nas. Takrat sem rekel: »Če je mama pol tako pridna kot ona, potem je v redu.« 😊 Vodja proizvodnje, Denis, je z nami praktično že od prvega dneva … Meni je zelo olajšal delo, da sem se lahko posvetil marketingu. Skupaj nas je v ekipi 15.
Zdaj ko tako rastemo, nenehno iščem prodajalce. Razmišljam, da bi odprli pisarno v Ljubljani. Pri nas v Ormožu je dober kader za proizvodnjo, za prodajo pa ni nikogar.
Kako ste se spopadli z izzivom financiranja, ki ste ga omenili?
Obiskali smo praktično vse banke v Sloveniji, pa nismo dobili ničesar. Vsako leto me sicer obišče kakšen investitor, morda dva, ki bi vložila svoj denar. A z njimi nimam najboljših izkušenj. Tako sem se odločil, da se bomo financirali le sami, z lastno prodajo.
Kako vodite marketing?
Najprej sem najel agencijo za prodajo prek Googla, Facebooka … Ampak sem se jim zahvalil in se nato sam poglobil v marketing. Od okoli 50.000 do 60.000 evrov smo porabili samo za gradnjo naše spletne strani. Objave organizira moja partnerica, in sicer na Facebooku, Tiktoku in Instagramu. Imamo pa tudi kreatorje vsebin.
Kaj bi storili drugače, če se ozrete nazaj na prehojeno pot?
Veliko stvari. Predvsem pa bi morali prej odpreti podjetje. Ne bi smeli tako dolgo čakati na kapital, ki ga itak nikoli ne bi bilo. Tako bi bili pripravljeni na velik skok že na začetku epidemije.
Kje so najbolj kupovali vaše pice, ko ste s kamionom potovali po Sloveniji?
V Kranju. Tam so pokupili vse.
Največji podjetniki v Sloveniji
Preberite tudi:
Sorodni prispevki