Iz posebne izdaje NAJVEČJI PODJETNIKI:

Rekorderka po rasti med največjimi podjetnicami

Slovenski avtodomi kmalu v Južni Koreji. Tako pravi podjetnica, ki z možem že snuje tudi preboj v Južno Korejo in Kanado.

Eva Kotnik je med vsem podjetnicami, ki so se s svojimi podjetji uvrstile med 600 največjih podjetij v Sloveniji, rekorderka po rasti. Med letoma 2019 in 2023 so prihodki podjetja Robeta, ki proizvaja avtodome, zrasli za kar 4,5-krat.

Zanimiva pa je tudi delitev poslovnih in lastniških funkcij v tem družinskem podjetju. Eva Kotnik je 100-odstotna lastnica in hkrati skrbi za kadrovski sektor, mož Primož pa je poslovni direktor.

Vi ste lastnica Robete, vaš mož pa je poslovni direktor. Ali vas uboga? 😊

Seveda. Prav tako pa tudi jaz upoštevam njegove odločitve. Najin odnos temelji na spoštovanju in skupnem prizadevanju za uspeh podjetja.😊

Leta 2019 je Robeta ustvarila slabih 8 milijonov evrov prihodka, leta 2023 pa že 36 milijonov evrov. To je 4,5-krat več. Med vsemi podjetnicami oziroma lastnicami velikih podjetij na naši tokratni lestvici največjih podjetij v lasti podjetnikov ste rekorderka po rasti. Ste vedeli ali slutili, da bi lahko bilo tako?

Ne, tako velik uspeh nas je prijetno presenetil. Naš fokus je bil vedno na kakovosti in razvoju, ne toliko na številkah. Takšne dosežke jemljemo kot potrditev, da delamo dobro.

Kako vam uspeva tako zelo rasti? Je v vaših avtodomih kaj posebnega? Ali kaj posebnega vgrajujete vanje?

Na trgu je veliko proizvajalcev avtodomov, zato smo se odločili, da bomo izstopali z drugačnostjo. Osredotočili smo se na butično izdelavo in skrbno prisluhnili željam kupcev. Naš cilj je vedno bil ponuditi nekaj posebnega, kar se izraža tudi v našem sloganu ‘Feel the Difference’ (Občuti razliko, prevod).

Zdaj ste večji. Kako pa butičnost ohranjate zdaj?

Še vedno se osredotočamo na personalizacijo. Aktivno sodelujemo s posameznimi ciljnimi skupinami, na primer športniki, in zbiramo povratne informacije, ki jih uporabimo za izboljšave.

To najbrž pomeni, da jih opremljate tipsko, s tem pa so butični.

Tako je. Zdaj imamo pet takšnih modelov. Poimenovali smo jih po grških bogovih, ki simbolizirajo moč, izjemnost in edinstvenost. S tem želimo poudariti luksuz in inovativnost naših modelov, ki odražajo te lastnosti.
Na primer, Schumacher Edition združuje napredne tehnologije, udobje in luksuzno opremo.

Eva Kotnik - Robeta | Foto: Barbara Reya

»Električna lebdeča postelja, biometrična svetloba, pomivalni stroj, vinska vitrina, pametno upravljanje e-naprav … To je oprema avtodoma znamke Ralpha Schumacherja.«

Kakšna je ta luksuzna oprema?

Denimo električna lebdeča postelja, ki se spusti s stropa, biometrična svetloba, pomivalni stroj, vinska vitrina, pametno upravljanje električnih naprav, vrhunski dizajn … Namenjen je tudi športnikom, zato ima v ozadju prtljažnik, kjer denimo lahko hranijo palice za golf … Mogoče pa ga je voziti le z dovoljenjem C kategorije, ker je to večji, višji in težji avtodom.

Marketinško je bilo to sodelovanje, ki smo ga razvili pred tremi leti, velik mejnik. Z Ralfom smo dosegli množico ljudi, ki za nas prej ni vedela. Predvsem pa smo dvignili prepoznavnost znamke in pridobili nove stike, ki so nam omogočili preboj na nove trge in omogočili nova sodelovanja.

Vrniva se malo na začetek. Podjetje ste ustanovili pred 14 leti. Zakaj ste se odločili prav za avtodome?

Po spletu okoliščin. K temu je mogoče pripomoglo to, da smo v družini uporabniki avtodomov že okoli 15 let. Preživljanje prostega časa v avtodomu nam pomeni zelo veliko, ker smo v naravi in ker se s tem družinsko povežemo. To sovpada z našimi vrednotami.

Začeli smo kot garažno podjetje. Takrat nismo razmišljali o tem, da bomo tam, kjer smo danes. Toda garaža je hitro postala premajhna. Dobili smo večja naročila, pred desetimi leti tudi prva iz tujine, zato smo zaposlovali več ljudi in jih učili. Najprej smo imeli zunanje izvajalce za pohištvo, razrez in tako naprej, danes pa sta celotna proizvodnja in montaža pri nas, na enem mestu. Zdaj zaposlujemo 130 ljudi.

Na katerih trgih ste najmočnejši?

Več kot 50 odstotkov prihodkov ustvarimo v Nemčiji. Tam imamo največ razpršenih zastopnikov, ki prodajajo naša vozila. Sledijo Francija, Italija, Belgija, Anglija, Španija, Poljska, Avstrija, Skandinavija …

Na katere trge ciljate v prihodnje?

Trenutno se osredotočamo na širitev v Južno Korejo in Kanado.

Je to prvič, da se širite na druge celine?

Da. Ampak na to se pripravljamo že nekaj let.

Kako to, da ste se odločili za Južno Korejo?

Južna Koreja je trg z velikim potencialom. Azija je še vedno razmeroma neraziskana, zato tam vidimo priložnost za širitev in prepoznavnost naše blagovne znamke.

Jugovzhodna Azija se hitro razvija.

Da. Mislim, da je to pravi trg, samo drzen je treba biti.

V Sloveniji vemo, da so bili proizvajalci v zadnjih petih letih zelo uspešni, tako Adria Mobil kot Carthago, pa tudi vi. Bo tako tudi v prihodnje?

Upamo, da bo. Največjo rast smo beležili v času epidemije.

Kakšni pa so obeti letos? Se negotovost v svetu kaj čuti na trgu?

Da, čuti se. Ljudje so postali nekoliko zadržani. Ampak mi upamo na najboljše, da bo leto uspešno. Trend gre vseeno v prid avtodomov. Ljudje si zaradi hitrega tempa in stresa želijo mirno in sproščeno dopustovanje, ki ga avtodom vsekakor omogoča.

Kakšni pa so kaj trendi pri potovanjih z avtodomom?

Smo tudi posrednik večjih avtodomov Carthago, a zdi se, da se trend vseeno usmerja v manjše avtodome. Zaradi svoje praktičnosti in prilagodljivosti so izredno priljubljeni. Uporabni so tako za pare kot za družine ter primerni za različne poti in nadmorske višine. Pa še finančno vzdrževanje je cenejše.

Eva Kotnik - Robeta | Foto: Barbara Reya

»Če je nekdo egocentrik, ne gre. To velja tudi za ženske, podjetnice.«

Kaj pa kot podjetnica svetujete drugim podjetnicam? Med največjimi slovenskimi podjetniki jih ni veliko, četudi jih skupaj ni malo. Se je treba bati večje ambicioznosti?

Strah pred ambicioznostjo in rastjo pri podjetnicah je odveč. Dandanes se lahko v Sloveniji pohvalimo z veliko uspešnimi ženskami, ki dokazujejo, da se lahko kosajo z moškimi v vseh vrstah panog in položajev.

Velika rast ima sladko-grenek priokus; pomeni breme in neprespane noči, hkrati pa tudi veliko nepozabnih spominov, izkušenj in še kako pomembnih napak, ki krepijo podjetje in nenazadnje vse zaposlene.

Rekla bi jim, naj bodo pogumne in sledijo svojim ciljem. Zelo pomembno je ustvariti pozitivno delovno okolje in zbrati ekipo s podobnimi vrednotami. S pozitivno energijo v podjetju je mogoče premikati gore. Pri nas imamo na srečo sposobne, pozitivne ljudi s podobnim razmišljanjem. Če je nekdo egocentrik, ne gre. Vse to velja tudi za ženske, podjetnice.

Zdi se, da tudi vi niste tip šefa, ampak bolj tip gospodinje v pozitivnem pomenu besede.

V našem podjetju delujem kot vodja kadrovske službe, medtem ko druge oddelke vodijo ustrezni direktorji in menedžerji. Moj pristop temelji na sodelovanju in podpori, kar je verjetno razlog za vašo primerjavo z gospodinjo v pozitivnem smislu.

Ste pa tudi lastnica podjetja.

Kakšen tip človeka sem? Na prvo mesto postavljam dobro komunikacijo. Pomembno je, da se izzivi rešujejo sproti in da jih ne potiskamo pod preprogo. Iskreni in pristni odnosi med sodelavci so ključni za uspeh.

Ali ste srečali še kakšno podjetnico v vaši panogi?

Sonjo Gole (iz Adrie Mobila, op. n.) in Sandro Županec (direktorico Carthago Odranci).

Sonja Gole je menedžerka. Resda je bila tudi solastnica, ampak šlo je za privatizirano podjetje, ne za podjetje iz garaže. Mislil sem na podjetnico v vaši panogi, ki bi podjetje razvila iz garaže.

Ne, v naši panogi so moški.

Kam pa z avtodomom potujete sami?

Provansa je bila naša prva destinacija z avtodomom in nas je navdušila. Prav tako obožujemo Toskano in radi raziskujemo Slovenijo. Vsaka pot nam prinese nove spomine in navdihe.

Napisali ste tudi pravljico o Robeti. Zakaj?

Ta pravljica je bila napisana pred približno petimi leti, izdana pa je bila lani. Robeta je po svoje naš otrok: avtodom, ki smo ga razvili in ki je šel v svet. Ponosni smo bili, ko smo prodali prvega, in še bolj, ko smo dobili pozitivne odzive kupcev. Robeta je za nas več kot le avtodom – je naš simbol vztrajnosti, inovativnosti in uspeha.

Pravljica simbolizira našo podjetniško pot in pripoveduje o filozofiji našega razmišljanja. Podjetje sestavljamo sposobni, dobri, preprosti ljudje, ki se vseskozi trudimo. A tudi zdaj, ko smo zrasli, ostajamo na realnih tleh. Bistveno je, da ostajamo človek človeku.

Naš avtodom Robeta v pravljici predstavlja pozitiven lik, ki premaga vse prepreke, kot smo jih morali tudi mi in zaradi česar je za nami marsikatera neprespana noč. Pravljica je metafora za podjetje na otroški način. Avtodom Robeta mora premagati določene negativnosti in na koncu zmaga. Doseže svoj cilj, ker je dober in ker dobro razmišlja.

Ali je bila pravljica tudi v prodaji?

Ne, brezplačne izvode smo razdelili po vrtcih, šolah, knjižnicah. Naši zastopniki pa jo lahko podarijo svojim kupcem. Izdali smo jo v treh jezikih.

Ko sem se pripravljal na intervju, sem na internetu našel dve Evi Kotnik: vas, ki ste najhitreje rastoča podjetnica med največjimi podjetniki, in še eno Evo Kotnik, ki pa je predsednica Mladinskega sveta Slovenije. Bodo Eve v prihodnje reševale izzive v Sloveniji? 😊

Zakaj pa ne? Eva je bila tudi prva ženska. Zakaj ne bi me, Eve, spodbudile mladih bodočih podjetnic, naj se ne ustrašijo in naj gredo s svojo vizijo naprej? Ničesar se ni treba bati.

»Rada bi spodbudila tudi druge ženske, naj naredijo izpit za vozniško dovoljenje kategorije C, saj prinaša večjo samostojnost in občutek svobode.«

Bi za konec še kaj dodali?

Sama imam vozniško dovoljenje kategorije C. Želela sem si narediti izpit za tovornjak, da bi tako lahko vozila tudi večje avtodome.

Rada bi spodbudila tudi druge ženske, naj naredijo ta korak, saj prinaša večjo samostojnost in občutek svobode. Avtodomi hitro preidejo v težjo kategorijo, takšne pa bodo lahko vozile tudi one. Pa še dodatne izkušnje bodo pridobile.

Tako bomo postale še bolj emancipirane, samostojne in neodvisne.

  Preberite tudi:

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh