10 nasvetov za uspešno vključitev v ekipo
- Marija Mica Kotnik
- 8 septembra, 2025
- Podjetna kariera
- Foto: stock.adobe.com
Ti procesi zahtevajo kombinacijo ključnih veščin, kot so komunikacija, empatija in prilagodljivost ter zavestno prizadevanje za gradnjo odnosov, našteva sogovornica.
Deset nasvetov za uspešno vključitev in vzpostavitev profesionalnih vezi:
1. Bodite radovedni in postavljajte vprašanja.
V prvih tednih se osredotočite na razumevanje vlog, procesov in ciljev ekipe. Postavljanje premišljenih vprašanj kaže zanimanje in vam pomaga hitreje osvojiti delovno okolje.
2. Aktivno poslušajte in opazujte.
Vzemite si čas za opazovanje timske dinamike. Kaj potrebuje ekipa in kaj posameznik? Kdo prevzema pobudo? Kako poteka formalna in neformalna komunikacija? Kakšna so pravila igre? To vam pomaga prilagoditi pristop in se izogniti morebitnim napačnim korakom.
3. Pokažite spoštovanje do raznolikosti.
Ekipe so pogosto sestavljene iz posameznikov z različnimi ozadji, izkušnjami in delovnimi slogi. Sprejmite te razlike in se izogibajte hitrim sodbam.
4. Potrpežljivo gradite odnose.
Profesionalne vezi se ne vzpostavijo čez noč. Začnite z majhnimi koraki, kot so pogovori ob kavi, pomoč pri manjših nalogah, hvaležnost za nasvete sodelavcev. Majhne geste, kot sta zahvala in pohvala, gradijo zaupanje.
5. Bodite proaktivni, a spoštljivi.
Pokažite pobudo z vključevanjem v projekte in s predlogi, vendar bodite pozorni, da ne prestopite meje. Izboljšavo procesa predlagajte šele, ko razumete, zakaj stvari potekajo na določen način.
6. Povratne informacije sprejemajte z odprtim srcem.
Povratne informacije so dragoceno orodje za prilagajanje. Če vam sodelavec ali vodja ponudi nasvet, se ne odzovite odklonilno, temveč ga poskusite upoštevati.
7. Udeležujte se neformalnih aktivnosti.
Timski dogodki, kot so druženja ali skupni projekti zunaj delovnega mesta, so odlična priložnost za spoznavanje sodelavcev v bolj sproščenem okolju. Tudi če ste bolj zadržani, vaša prisotnost kaže, da vam je mar za ekipo.
8. Razvijajte čustveno inteligenco, krepite empatijo.
Bodite pozorni na čustva in potrebe drugih. Če opazite, da je sodelavec pod stresom, mu ponudite podporo ali vprašajte, kako lahko pomagate. Empatija, ki jo izkazujete, krepi medsebojno zaupanje.
9. Mrežite znotraj in zunaj ekipe.
Vzpostavljanje stikov z drugimi oddelki ali zunanjimi partnerji širi vašo mrežo in povečuje vaš vpliv v organizaciji. Udeležite se sestankov med oddelki ali strokovnih dogodkov, kjer lahko spoznate nove ljudi.
10. Vztrajajte.
Vključevanje v ekipo je proces, ki lahko traja tedne ali celo mesece. Ne obupajte, če se sprva počutite kot zunanji opazovalec. S prizadevnostjo in pozitivnim odnosom se boste postopoma uveljavili kot dragocen član ekipe. (vir: www.urednica.si)
Ključne veščine niso nekaj, kar bi lahko osvojili enkrat za vselej; so kot mišice, ki se krepijo z redno vadbo (učenje) in pozornostjo (pogum za spoprijemanje z izzivi), pravi dr. Damjana Pondelek.
»Za mlade v podjetjih, pa tudi za vse nas starejše, je to pot, ki ne vodi le do profesionalnega uspeha, temveč tudi do osebnega zadovoljstva in izpolnitve.«
Iz posebnih izdaj

Slovenci varčujemo noro! 5 mrd nam je požrla inflacija.
Varčevanje je nujno in pomembno. Vendar ne bo dovolj, če boste s prihranki želeli tudi

2. tir in posodobitev železnic ne bosta dovolj!
Direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever ugotavlja, da je slovenska logistika s svojimi kapacitetami in zaradi

Slovenija vodilna pri 57 milijonov evrov vrednem projektu
Ministrstvo za obrambo je ocenilo, da je projekt Sentinel, ki ga vodi podjetje Teces, izjemen uspeh za Slovenijo.

»Avto že lahko kupimo prek telefona. A pri mesu vlogo igrajo okusi.«
Janez Oblak, Mesarstvo Oblak.
129. med največjimi podjetji v lasti podjetnikov.