Promocijsko besedilo

Carine: kakšno strategijo naj ubere Slovenija?

Kakšno strategijo bi morala v teh okoliščinah voditi evropska in slovenska podjetja glede nabave in logistike?

»Poskrbijo naj za vzpostavitev dvojnih virov. Izbirajo naj trge glede na svojo strategijo in portfelj. Vsaka država je drugačna. Kitajska je postala veliko bolj privlačna, kot je bila prej. Pri pametnem pogajanju je ključno izbirati prave bitke, vendar morate imeti več kot eno oporno točko.

Pri tem morate delovati inteligentno in upoštevati kulturne razlike – države lahko poslujejo po popolnoma drugačnih pravilih kot vi. To je zelo pomembno, Podjetja to včasih spregledajo. Ne gre samo za poslovanje, temveč tudi za razumevanje kulture ljudi, s katerimi delamo, da bi bili dolgoročno uspešni.«

Omenili ste druge države, denimo Kitajsko. Kakšne priložnosti vidite za slovenska in evropska podjetja v tej situaciji? Morda se odpira nova, zanimiva smer proti novim, hitro rastočim trgom?

»To je odvisno od portfelja podjetij in njihove stroge strategije dobaviteljev, če jo imajo. Če je nimajo, jo morajo čim prej razviti. Treba je upoštevati tveganja v dobavni verigi, stroške in dostopnost izdelkov. Te preventivne ukrepe je zdaj treba izvajati bolj kot kadarkoli prej – podjetja morajo vlagati v fleksibilnost pri nabavi surovin in vzpostaviti stabilnejšo dobavno verigo.«

Promocijsko besedilo

Celotni intervju z Joachimom Jörgom Heldtom si lahko preberete v najnovejši številki revije Podjetna Slovenija in TUKAJ

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh