Lek Sandoz
Zakaj smo lahko hvaležni izvoznim prvakom?
Še pred desetletjem sta veljali dve dejstvi: če je Nemčija kihnila, je Slovenija dobila prehlad, in Slovenija je lahko dobila prehlad, tudi če Nemčija sploh ni kihnila.
Vendar pa Slovenija v zadnjih nekaj letih uspešno prestaja izzive, s katerimi se sooča njen najmočnejši gospodarski partner, Nemčija. To je predvsem zasluga naših izvoznih prvakov. Zakaj?
Razlogov je več. Prvi je diverzifikacija slovenskega izvoza. Slovenski izvoz je še vedno močno povezan z Nemčijo, vendar veliko manj kot izvoz Češke, Slovaške in Madžarske. To se odraža v dejstvu, da močne blagovne znamke z vsega sveta vključujejo izdelke ali storitve, ki jih razvijajo slovenska podjetja: Airbus, Audi, Alstom, Bayer, Bombardier, Bosch, Canon, Danfoss, Ducati, Electrolux, ESA, General Electric, Heineken, Honda, Lactalis, Mercedes Benz, NASA, Novartis, Pfizer, Philips, Renault, Samsung, Sandoz, Siemens, U.S. Steel, Volkswagen, Würth … To je le delni seznam svetovnih blagovnih znamk, ki bi jih lahko imenovali.

POSEBNA IZDAJA SLOVENIAN CHAMPIONS
o športnih in poslovnih slovenskih šampionih. Revija skrbno združuje največje slovenske športne in poslovne prvake v čast tako pomembnemu športnemu dogodku, kot so letošnje olimpijske igre v Parizu 2024. Izvodi bodo na voljo v Slovenski hiši v olimpijski vasi in tudi na vseh diplomastko-konzularnih predstavništvih Slovenije po svetu.
Močni inovativni izvozniki + slovenska srednje velika podjetja
Drugi odgovor najdemo med slovenskimi izvoznimi šampioni, kjer poleg energetskih podjetij prevladujejo vrhunska B2B izvozna podjetja. Ta so v zadnjih letih znatno povečala svoja vlaganja v razvoj in inovacije. Pridružili so se jim podjetniki, ki so bili v devetdesetih letih še obrtniki. Mnogi med njimi so začenjali v garaži ali kot hobisti, nekateri pa sploh še niso bili na poslovnem zemljevidu.
Revija Podjetna Slovenija je februarja letos ugotovila, da je skoraj tretjina od 600 največjih slovenskih podjetij zdaj v lasti podjetnikov. In tako ima Slovenija končno močna srednje velika podjetja, kar pomeni, da je gospodarstvo bistveno bolj odporno na krize. Medtem so veliki tradicionalni izvozniki dobili nov inovativni zagon. Zaradi močne industrijske tradicije večina teh podjetij izhaja iz industrije. Na vrhu sta dva proizvajalca gospodinjskih aparatov: Gorenje, zdaj v lasti kitajskega Hisense, in BSH Nazarje, danes v lasti nemškega podjetja Bosch.
Tehnološko so še močnejša farmacevtska podjetja: Lek, zdaj v lasti Sandoza, in Krka, ki je uvrščena na borzo. Po razdelitvi Sandoza in Novartisa, ki je pred nekaj leti prevzel Lek, je tudi Novartis zelo aktiven pri vlaganju v Slovenijo.
Vsi ti izvozni šampioni tradicionalno zasedajo vrh lestvic največjih slovenskih podjetij in izvoznikov. Vendar so v zadnjih letih doživeli renesanso. Podatki o rasti izvoza podjetij v zadnjih petih letih kažejo, da se je izvoz Gorenja skoraj podvojil. Vlaganja Hisense so oživila velenjsko podjetje. Lani je Hisense Europe v Velenju odprl inovacijski center v vrednosti 2,1 milijona evrov, ki združuje strokovnjake z različnih področij za razvojne namene, kar dokazuje, da kitajski vlagatelji še naprej razvijajo nove načrte tam.
Vse to prinaša višjo blaginjo. Zato smo lahko hvaležni našim izvoznim šampionom.
Vsebina tega članka je, kot že omenjeno, iz posebne izdaje Podjetne Slovenije – Slovenian champions (Slovenski šampioni), ki obiskovalcem Slovenske hiše na olimpijskih igrah v Parizu odstira zgodbe o slovenskih športnih in gospodarskih šampionih. Posebno izdajo naše revije smo pripravili v sodelovanju z OKS-ZŠZ.
Nekaj najboljših vsebin predstavljamo na portalu. Navijamo za naše!
Sorodni prispevki