Pazite: čedalje več je Booking prevar

Število prevar pri rezervacijah počitniških nastanitev se povečuje, ugotavljajo na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT.

Booking prevara je praviloma najbolj aktualna ravno v času poletnih počitnic. Prevarani uporabniki so na goljufive prakse naleteli tako prek legitimnih kot prek lažnih oglasov na znani platformi za rezervacije.

Kako se izogniti takšnim trikom, ki vam pokvarijo dopust, še preden se ta sploh začne? Na SI-CERTu svetujejo naslednje:

1. Izogibajte se predobrim ponudbam.

Ponudbe tipa ‘predobro, da bi bilo res’ se v večini primerov izkažejo za lažne. V primeru, da naletite na luksuzen apartma ob morju, cena pa je zelo nizka, bodite še posebej pozorni. Dodatno lahko preverite fotografije, naslov in mnenja uporabnikov.

2. Komunicirajte samo preko uradne platforme.

Prav tako s ponudnikom vedno komunicirajte samo prek uradne platforme. Na sporočila, ki jih prejmete prek drugih kanalov, se ne odzivajte.

Pomembno je poudariti, da ste do vračila sredstev upravičeni le, če rezervacijo in plačilo opravite prek uradne platforme. Če vas skušajo prepričati, da plačate kako drugače ali da je potrebna ponovna verifikacija, ne nakazujte denarja. Obrnite se na pomoč uporabnikom platforme in jih prosite za nasvet.

Upoštevajte pravila varne uporabe storitve, ki so objavljena na spletni strani Bookinga.

3. Če ste nasedli, kontaktirajte banko.

Če ste nasedli na prevaro in vnesli podatke kreditne kartice, pa na SI-CERT-u svetujejo, da čim prej kontaktirate svojo banko. V kolikor je prišlo do oškodovanja, lahko podate prijavo tudi na policijo.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh