Seljak: »Treba je najti svoj prostor na Kitajskem.«
DECEMBRSKA IZDAJA: TOP IZVOZNIKI | NAROČILO REVIJE

»Epicenter ekonomske moči se je iz ZDA in Evrope že preselil tja. Evropski delež v svetovnem BDP je v zadnjih 30 letih padel s 35 na 15 odstotkov. Ameriški pada manj. Kitajski je zrasel na 25 odstotkov. Še malo, pa bomo priča sliki globalizacije, kjer bo Kitajska pokrivala 45 odstotkov svetovnega BDP.
Tam je zato treba najti svoj prostor. Od kolegov slišim, da je šlo na Kitajskem za relevantne razprave z nekaj velikimi avtomobilskimi korporacijami, s poudarkom na BYD. Ta je v tem trenutku lider na področju električnih vozil s prodajo, ki je enaka prodaji vseh drugih kitajskih proizvajalcev skupaj. To je posebej pomembno, ker BYD gradi močno prisotnost v Evropi. Poleg že napovedane tovarne Turčije bo tudi povsem blizu Slovenije, v madžarskem Szegedu, proizvajal nekaj sto tisoč električnih vozil. Letno.
Preberite tudi: Kjer poslovni dogodki postanejo nepozabna doživetja
Promocijsko besedilo
Radikalno in odločno moramo dvigniti našo konkurenčnost. Samo tako se bomo lahko vključili v kitajske dobaviteljske verige. To pa bomo najlažje dosegli, če se bomo s svojo konkurenčnostjo in inovativnostjo dokazali že na njihovem domačem, kitajskem trgu.
Domel, Kolektor, Mahle in tudi mi v Hidrii z našimi podjetji na Kitajskem to že počnemo. To bo ključna odskočna deska v tej smeri.«
Javnost tega ne ve natančno. Kaj slovenska podjetja prodajajo na kitajskem trgu?
»Domel na Kitajskem, podobno kot v Sloveniji in Evropi, proizvaja elektromotorske pogone in elektroniko, zato je že prisoten v elektromobilnosti Kitajske. Isto velja za Mahle. Na Kitajskem je aktiven na istem področju kot pri nas, ko gre za njegov propulzivni prihodnji razvojni center elektromotorskih pogonov. Hidria je tam še prisotna na področju motorjev z notranjem izgorevanjem za tovornjake, avtobuse, vendar bomo temu kmalu dodali elektromobilnost.

Naša prisotnost na Kitajskem je pomembna za posle v Evropi, ker se definirajo v centralah strateških nabav kitajskih podjetij doma.«
Celotni intervju z dr. Iztokom Seljakom si lahko preberete v decembrski številki revije Podjetna Slovenija in TUKAJ:

»EU bi morala biti v fazi resnega kriznega menedžmenta.«
Zakaj bo morala evropska avtomobilska industrija korenito spremeniti pristop k e-mobilnosti?
Zakaj se val kitajskih električnih vozil pretaka čez celoten planet?
Zakaj bi morala slovenska podjetja pozornost preusmeriti k hitro rastočim tretjim trgom?
Sorodni prispevki