Preberite tudi: Je učinkovitost zaposlenih možno povečati z umetno inteligenco?
Promocijsko besedilo
Priložnosti tudi v Indiji in v severni Afriki
DECEMBRSKA IZDAJA: TOP IZVOZNIKI | NAROČILO REVIJE
Ima ambicijo, verjetno pa tudi sposobnosti, da se vzpostavi kot tretji geostrateški steber, pravi dr. Iztok Seljak, predsednik Združenja Manager, koordinator avtomobilskega zelenega preobrazbenega projekta Misija Gremo in član upravnega odbora Hidrie:

»V naslednjih 20–25 letih bo prodaja vozil v tej državi zrasla s 4 milijonov na 25 milijonov.
Priložnosti bodo tudi v arabskem svetu, na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki. Maroko danes proizvaja že od 700.000 do 800.000 vozil na leto in se izjemno razvija. Savdska Arabija poskuša prevzemati vodilno vlogo v elektrifikaciji in obnovljivih virih. Svojo ekonomijo želi spremeniti v popolnoma zeleno.
Seveda bo za nas priložnost tudi Kitajska. Treba bo biti najboljši v tem, kar počnemo, da se bomo lahko vključili v nove globalne verige. Priložnosti so, kljub nujno potrebnemu zmanjšanju naše odvisnosti od Evrope – Nemčije, Francije …«
Ali to pomeni, da bo treba fokus premakniti z zahodnih na hitro razvijajoče se tretje trge?
»Nujno. Zahodni svet je dosegel meje svoje rasti, ima tudi demografske izzive. Število potrošnikov bo v prihodnosti padalo. Trgi rasti pa so Indija, Bangladeš, Indonezija, Vietnam, skratka, še pred kratkim eksotični trgi, s katerimi se nismo ukvarjali.
Tako je bilo zato, ker imamo povsem zastarele predstave, stare najmanj deset let. Svet se zunaj Evrope premika s popolnoma drugačno hitrostjo kot pri nas. Te države se razvijajo izjemno hitro, zato imajo tudi izjemne potrebe. Nimajo pa še vzpostavljenih dobaviteljskih verig, zlasti visokotehnoloških. Slovenija je v tem kontekstu dobrodošel partner. Povsod imamo odprta vrata.«
Celotni intervju z Iztokom Seljakom si lahko preberete na portalu Podjetna Slovenija in v decembrski številki revije.

»EU bi morala biti v fazi resnega kriznega menedžmenta.«
Zakaj bo morala evropska avtomobilska industrija korenito spremeniti pristop k e-mobilnosti?
Zakaj se val kitajskih električnih vozil pretaka čez celoten planet?
Zakaj bi morala slovenska podjetja pozornost preusmeriti k hitro rastočim tretjim trgom?
Sorodni prispevki