Modre misli 2025: 2. Janez Pogačar, soustanovitelj podjetja Hyla

»Po svetu imamo 15.000 prodajalcev. Prevladujejo podjetne mamice.«

Janez Pogačar je eden od dveh ustanoviteljev podjetja Hyla, ob tem pa je tudi direktor. Solastnik ali večinski lastnik je že celih 35 let, od leta 1990. A podjetje največjo rast dosega prav v zadnjih letih, s čimer se je Hyla uvrstila med največja slovenska podjetja v lasti podjetnikov. Od leta 2019 do leta 2023 so se prihodki Hyle povečali za kar 2,8-krat.
Kako je digitalizacija vplivala na rast v zadnjih letih?

Prodajo smo digitalizirali prav v času epidemije oziroma približno v tistem obdobju. Naša prodaja je tako imenovana direktna prodaja; ne prodajamo v maloprodajnih trgovinah, ampak prek lastnega trgovskega sistema. Tega vzpostavimo v vsaki državi, kjer poslujemo.

Temelji na tem, da naši prodajni zastopniki obiskujejo potencialne kupce na domu in jim tam prikažejo delovanje našega sistema. V času epidemije je bila tovrstna prodaja res močno otežena, saj so bili osebni stiki omejeni. Toda naši prodajalci so zelo domiselno iskali rešitve za ta izziv.

Kaj pa so storili?

Začeli so uporabljati družbena omrežja, Facebook, Instagram in podobno. Sistema Hyla tako niso več predstavljali med obiskom, ampak z videoposnetki, objavljenimi na Instagramu.

So videoposnetke posneli sami ali so jih posredovali vaši uporabniki?

Praviloma so naši prodajalci najprej uporabniki oziroma kupci, šele potem postanejo prodajalci. Po vsem svetu jih je zdaj že 15.000. V zadnjih letih se je močno spremenila njihova sestava.

Kako se je spremenila sestava vaših prodajalcev?

Pokazala se je sinergija med našim izdelkom ter miselnostjo mladih ljudi in njihovimi vrednotami. Čist zrak je veliko pomembnejša vrednota pri mlajših ljudeh, za mlade ženske pa je zelo pomembno tudi družinsko življenje, skrb za otroke in dobrobit družine. Nekoč so tako v naši prodaji prevladovali moški, danes pa so to mlade mame. V angleščini jim pravijo tudi mumpreneur. 😊Nekateri prodajalci so si celo tetovirali logotip Hyla.

Ali digitalni promociji vaši prodajalci sami pripravljajo videe za potencialne kupce ali pa jih pripravi vaša marketinška služba?

V bistvu naši prodajalci sami pripravljajo videe. To je zelo demokratičen proces. Pred desetletjem smo bili mi tisti, ki smo centralizirano pripravili video, nato pa ga distribuirali v uporabo. Danes pa se videi množično kreirajo individualno, brez našega obvladovanja. In vse to deluje.

* Izbrano iz intervjujev v izdajah Podjetne Slovenije v letu 2025

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh