Generacija Z: Ni po moje – grem.

Generacija Z od delodajalcev pričakuje več povratnih informacij, pogostejše povratne informacije; seveda po možnosti pohvale, ne kritik.

Zelo so neposredni, ko povedo, kaj jih moti. Ali pa v takšnem primeru preprosto odidejo, razlaga vodilna menedžerka e-Študentskega servisa Vesna Miloševič Zupančič:

»Če jim nekaj ne ustreza, če ne ponujate dela na daljavo ali pa če ugotovijo, da ne skrbite za okolje, so pripravljeni takoj oditi in stati za temi svojimi načeli. Nimajo težav z zamenjavo službe. Želijo si več različnih služb, da se naučijo več različnih stvari. Več študentskih del, da pridobijo raznolike izkušnje.«

Poleg tega se generacija Z se slabo pogaja, pravi Aleksander Zadel z Inštituta C. A. R. pa se ukvarja s svetovanjem v podjetjih, tudi pri kadrovskih politikah in razvoju osebnih potencialov zaposlenih:

»Če jim kaj ni všeč, se ne pogajajo, ampak preprosto ne pridejo nazaj. Pomembno pa se jim zdi tudi to, da se imajo »fajn«. Izrazito poudarjajo potrebo, da je v delovnem okolju prijetno, zabavno, zanimivo …«

Noro je, kaj se dogaja, je kritičen Zadel: »Včasih je veljalo, da gremo jest, ko smo lačni, in pit, ko smo žejni. Naše neprijetno počutje je vzgib za to, da gremo to izravnat, popravit, fiksirat, uredit. Če gremo delat, bomo nekaj dosegli. Rezultat nam bo dal občutek lastne vrednosti in pozitivno samopodobo.«

Danes je to obrnjeno na glavo. Da bi se generacija Z lotila dela, se mora že vnaprej počutiti dobro, pojasnjuje Zadel: »Če povem evolucijsko: oni morajo biti najprej siti, da bi šli potem jest, in odžejani, da bi šli pit. Če se počutijo super, če se jim zdi zanimivo, potem bodo mogoče šli delat; če so slabe volje, če niso razpoloženi, potem pač ne bodo šli.«

Mi starejši delamo za to, da ustvarjamo svet, okolje, rezultate, zaradi katerih smo potem zadovoljni, dobre volje, samozavestni, imamo občutek lastne vrednosti, pozitivno samopodobo in tako naprej. Oni pa hočejo biti zadovoljni že prej, še pravi Zadel.

Mladi potrebujejo psihološko pomoč bolj kot v preteklosti

V zadnjem času je veliko govora o tem, da mladi potrebujejo psihološko pomoč bolj kot v preteklosti. Tako je zaradi realnega stanja sveta in tudi zaradi njihove samopodobe, razlaga Zadel: »Današnji mladi so rasli z digitalizacijo, ob preobilju informacij, s stalnim komunikacijskim šumom in hkrati v strahu, da bodo odrezani od informacij. To je njihova realnost. V zahodni in srednji Evropi uživajo relativen mir in relativno blagostanje.«

OECD napoveduje, da četudi pride kakšna kriza, bomo potrebovali kader, razlaga Vesna Miloševič Zupančič: »Po njihovi oceni bo do leta 2060 okoli deset odstotkov premalo delovno sposobnega prebivalstva. V Sloveniji, pazite, celo 27 odstotkov! Mladi, ki jih imamo, so naši in so najboljše, kar imamo. Morali bomo biti veseli, če bodo sploh ostali tu, saj so njihove možnosti globalne.«

Danes lahko vsakdo prek interneta dela iz Črne na Koroškem za naročnika v Indiji, v Ameriki in kjerkoli drugje za višjo plačo. Morali se bomo potruditi, da jih zadržimo na našem trgu dela, ker se bodo podjetja zaradi demografije že tako dolgoročno spoprijemala z velikimi kadrovskimi izzivi, še pravi Vesna Miloševič Zupančič.

Celotni zapis 12. spletnega pogovora Podjetne Slovenije z naslovom »Generacija Z se slabo pogaja. Če jim kaj ni všeč, ne pridejo več nazaj.« si lahko preberete v najnovejši izdaji revije Podjetna Slovenija.

12. ekskluzivni spletni pogovor: Kako privabiti, motivirati in zadržati dober mladi kader?

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh