Poslovni bonton: poslušajte in ne prekinjajte

Poslovni svet temelji na ljudeh in odnosih. Spoštljiva komunikacija, obzirnost, uvidevnost in prijaznost pa ostajajo nepogrešljive sestavine uspešnega sodelovanja,« našteva magistrica mednarodnih in diplomatskih študij, direktorica Lumie – Akademije vrednot Simona Lečnik Očko.

Simona Lečnik Očko izpostavlja, na kaj je treba biti pozoren:

1. Točnost je še vedno prvi znak zanesljivosti.

Na delovno mesto in sestanke vedno prihajamo točno. Če vemo, da bomo zamudili, to čim prej sporočimo. S točnostjo izražamo spoštovanje do drugih – spoštovanje časa je ena izmed temeljnih vrednot poslovnega bontona.

2. Komunikacija: poslušajte in ne prekinjajte.

V poslovnem okolju je primerna vljudna oblika naslavljanja (vi, gospa, gospod), do trenutka, ko nam nadrejena oseba predlaga tikanje, ki ga lahko sprejmemo ali tudi odklonimo. Zelo cenjena vrlina je poslušanje brez prekinjanja sogovornikov ter jasno in spoštljivo izražanje.

3. Sproščenost? Pazite na oblačilni slog.

Čeprav so se smernice v zadnjih letih nekoliko sprostile in omogočajo več prilagodljivosti, je ključno ohranjati ustrezne standarde, prilagojene delovnemu okolju, funkciji in naravi poslovnih obveznosti.

Premišljeno izbran oblačilni slog ne odraža le profesionalnosti in osebne urejenosti, temveč izraža tudi spoštovanje do sebe, sodelavcev in organizacije ter pomembno prispeva k celostni podobi podjetja.

4. Poslušajmo in se učimo, a tudi sprašujmo.

Priporočljivo je, da na začetku čim bolj opazujemo, poslušamo in se učimo. Naj nas ne bo strah spraševati in prositi za pomoč. Na začetku kariere nihče ne pričakuje, da bomo znali vse. Pričakujejo pa spoštljiv in profesionalen odnos ter pripravljenost na učenje.

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh
POSEBNA IZDAJA: PODJETNA KARIERA

V tej številki boste našli konkretne, iskrene nasvete – kako začeti, kako preživeti prve izzive in kako rasti vsak dan.