5 korakov do uspešne prodaje podjetja

Kako najti primernega strateškega partnerja? Tomo Senekovič, svetovalec pri prodaji podjetij, ki deluje v okviru GZS-jeve Borze posla, nam pojasni, da se moramo prodaje strateškemu kupcu lotiti zelo sistematično.

To običajno pomeni pogajanja z več ponudniki, da dosežemo čim boljši izkupiček. Svetuje pet korakov za pripravo na prodajo:

1. Priprava.

Podjetje se pripravi na prodajo – urejeni finančni izkazi, organizacijska struktura, pravna razmerja s ključnimi deležniki pri poslovanju.

2. Predstavitev.

Pripravimo prodajni prospekt, v katerem so razkriti ključni podatki o podjetju in poslovanju ter pojasnjeni razlogi za iskanje prevzemnika.

3. Izbira prevzemnikov.

Pripravimo seznam potencialnih prevzemnikov, idealno takšnih, ki bi s prevzemom dosegli čim večje sinergije. Za takšne sta namreč smiselnost prevzema in tudi vrednost podjetja najvišji.

4. Preverjanje namere prevzema.

Pri izbranih potencialnih prevzemnikih preverimo morebitno namero o prevzemu.

5. Dokončanje posla.

Z izbranimi ponudniki nato poskušamo izpeljati transakcijo do konca (najprej pismo o nameri, nato skrbni pregled in na koncu zaključek transakcije).

Celotni članek si lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija in na spodnji povezavi:

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh