3 tveganja v logistiki ta hip

Gunnar Gburek, vodja poslovnih zadev na področju informacijske tehnologije podjetja Timocom, ki se ukvarja z razvojem logističnih rešitev, opozarja na več pomembnih trendov v svetu prevozništva ter vplivov na prihodnost logistike v Nemčiji in Evropi.
1. Podražitev cestnin.

Zaradi znatnega povišanja cestnin v Nemčiji in načrtovanih podobnih ukrepov drugod bo cena prevoza s tovornjaki presegla prejšnje ravni, kar lahko privede do 12-odstotnega dviga cen. Stroškov ne bo mogoče v celoti prevaliti na končne potrošnike, zato se bodo morali prevozniki, proizvodnja in trgovina dogovoriti o delitvi teh stroškov, vključno s stroški praznih kilometrov.

2. Že tako tanke marže pod pritiskom.

Prevozniška podjetja se bodo še naprej spopadala z višjimi stroški dela in obratovanja, vključno z dodatnimi stroški upravljanja nepremičnin in vozil ter že povišanimi stroški za človeške vire. Te dodatne stroške bo treba večinoma prevzeti v podjetjih, saj jih bo težko prenesti na druge. V trenutnem gospodarskem okolju bo težko doseči dobiček z izboljšanjem izrabe kapacitet, kar lahko ogrozi že zdaj tanke marže.

3. Višje zavarovalne premije.

Uroš Kramar, profesor z mariborske Fakultete za logistiko, meni, da se bodo zaradi geopolitičnega tveganja ladjarji še naprej soočali tudi z višjimi zavarovalnimi premijami, zlasti na Bližnjem vzhodu in v črnomorskih regijah.

»Letos je nizek vodostaj vplival tudi na promet na reki Jangce na Kitajskem in Ren v celinski Evropi. Trenutno je prehod Panamskega prekopa dovoljen 22 ladjam na dan, medtem ko prekop navadno prečka 36 ladij. Vedno obstaja tveganje za naravne nesreče.«  

Meni, da lahko pričakujemo nadaljnji prehod k strategijam odpornosti oskrbovalnih verig, kot so bližnje izvajanje storitev (ang. nearshoring), vračanje proizvodnje domov (ang. reshoring in diverzifikacija dobaviteljev).

Pod črto: kitajski izvoz je le eden od pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na cene v logistiki.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh