Rado Čulibrk: »Kjer so tujci, je red.«

Na naših lestvicah najboljših MSP opažamo veliko podjetij v tuji lasti. Res pa to niso podjetja, ki bi jih tujci postavili z ničle (tako imenovane greenfield naložbe), ampak so v preteklosti kupili podjetja, ki so že poslovala. Podobno je bilo z Nikom.
Katere so po vaših izkušnjah največje tri prednosti, če je podjetje v tuji lasti?, je urednik revije Podjetna Slovenija Goran Novković vprašal Rada Čulibrka, direktorja podjetja Niko d.o.o., podjetja, ki je visoko na naši lestvici najboljših industrijskih MSP. In kaj odgovarja?

»Zdaj bom rekel nekaj, kar ljudem mogoče ne bo všeč. Kjer so tujci, je red. Ni pomembno, koga poznaš – bratranca, sestrično in podobno. Pomembno je, da delaš dobro. Poleg tega so tuje firme bolj usmerjene h kupcem, k trgu. Ne ukvarjajo se same s sabo. Vsi procesi so zelo transparentni. Če kakšen oddelek v podjetju ni potreben, ga ugasnejo. Če je kakšen šibak, ga okrepijo. Delovanje je učinkovito. Je pa seveda treba dosegati dobre rezultate, biti inovativen in razvojno naravnan, sicer za tujega lastnika nisi zanimiv.

Za naše podjetje je pomembno, da je uspešno na svetovnem trgu. Če ekipa dela dobro, jo lastnik maksimalno podpira. Pri tujcih je pomembna zlasti stabilnost. Ne dogaja se, da bi danes sprejeli eno strategijo, čez 14 dni pa že drugo.

Po 15 letih dela za avstrijski holding bi zdaj zelo težko delal za podjetje v domači lasti. Težko bi se navadil na to.«

Celotni intervju z Radom Čulibrkom si lahko preberete v novembrski številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh