SE ŠE IZPLACA LOVITI ALGORITME ISKALNIKOV?

Na kaj moramo biti pozorni, ko se lotevamo optimizacije spletne strani

Na iskalniku Google je vsak dan sproženih pet milijard iskanj, ki jih morajo algoritmi obdelati. Pri tem jim pomagata strojno učenje in umetna inteligenca. Pretentavanje algoritmov kot nekoč ni več lahko, niti priporočljivo,« pojasni Gregor Štern, vodja digitalnega marketinga pri podjetju Creatim ter specialist za rast in optimizacijo.

Na kaj pri oblikovanju spletnih strani ne smemo pozabiti

Gregor Štern in Tjaša Perhavec, specialistka za SEO in vsebinski marketing iz podjetja Red Orbit, se strinjata, da se trendi spletne optimizacije že kar nekaj let ne usmerjajo več v preigravanje algoritmov, ampak v sodelovanje z njimi. Najpomembnejša je dobra uporabniška izkušnja, ki je kombinacija spodnjih dveh točk in nekaterih dodatnih funkcij strani:

Pozabite algoritme. razmišljajte skozi oči uporabnikov!

»Največja investicija v spletnem marketingu je ustvarjanje vsebin in pravilen način njihove distribucije. Delo se torej ne začne z izbiro kanalov, ampak z načrtovanjem vsebine, ki je primerna za obveščanje o naših izdelkih in storitvah,« pove Štern in poda primer:

»Če napišemo daljši članek, ki nagovarja potrebe naše ciljne skupine, in v njem obenem prodajamo naše izdelke in storitve, smo ustvarili osnovo, iz katere lahko ustvarjamo mikrovsebine za pripravo oglasov, objave na družbenih omrežjih in optimizacijo uporabniške izkušnje spletnih strani. Ne smemo pozabiti niti na videovsebine, ki vedno bolj postajajo obvezen del spletnih vsebin.« Algoritem nam torej lahko pomaga do širokega dosega, če pravilno pripravimo vsebino, a bo tudi poskušal zadržati uporabnika »pri sebi«. To pomeni, da uporabnik sploh ne pride v neposreden stik z našo vsebino, ampak želene informacije dobi že na strani rezultatov v iskalniku, pojasni Štern. »Vsebina mora imeti tudi potencial v pridobivanju povratnih povezav, saj prispevajo k višji uvrstitvi v rezultatih iskanj. Pozabite algoritme, razmišljajte skozi oči uporabnikov! Če bo vaša ciljna skupina navdušena nad vsebino, jo bodo nagradili tudi algoritmi,« povzame Štern. Perhavčeva doda, da mora biti vsebinska strategija konsistentna in oblikovana okrog natančne analize ključnih besed, konkurence in trendov.

Pozor na mobilne naprave!

To vključuje optimizacijo hitrosti nalaganja spletnih vsebin, poudari Štern. Perhavčeva pa spomni še na delovanje spletne strani na mobilnih napravah, kar je vse bolj pomembno. Bolje strukturirana uporabna vsebina bo služila tako uporabnikom kot Googlovemu algoritmu. »Podjetja naj se resnično poglobijo v svojega uporabnika. Razmislijo naj, kaj tak uporabnik potrebuje, da se odloči za nakup, in mu s spletno stranjo to servirajo,« zaključi Perhavčeva.

Kako lahko strokovnjak prispeva k uspehu?

SEO se hitro razvija. Google uporablja več kot 200 različnih rangirnih faktorjev in nadgrajuje algoritem praktično vsak mesec. Vsaj nekajkrat na leto gre za večje spremembe, poudari Perhavčeva. Temu je težko slediti. »Pogosto je interni SEO-strokovnjak hkrati odgovoren tudi za oglaševanje na družbenih omrežjih, na Googlu, analitiko, e-mail marketing, PR in mogoče tudi za ves off-line marketing. To je preveč za enega človeka, ki nujno potrebuje svetovanje zunanjih strokovnjakov. Če pa ima podjetje SEO-strokovnjaka, naj ne pozabi na redna priznana izobraževanja in mednarodne konference, kjer so predstavljene najnovejše smernice; to je najboljša referenca tudi pri izbiri zunanjih strokovnjakov.«

Štern spomni, da moramo za ustvarjanje SEO-vsebin pisce ustrezno izobraziti: »Pri SEO poleg vsebine seveda ne smemo pozabiti tudi na tehnični del, saj ta pogosto tudi dobrim vsebinam preprečuje doseg, ki si ga zaslužijo. Vsekakor priporočamo preglede tehnične optimizacije vsaj dvakrat na leto. Tu so dobrodošli strokovnjaki, ki so kompetentni tako na vsebinskem kot tehničnem področju in znajo presoditi, kateri ukrepi bodo dejansko pomagali pri rezultatih SEO. Ne kupujmo poročil SEO-orodij, ki nam sporočajo, da imamo 24.000 napak, ki jih je nujno treba odpraviti, saj je kritična presoja tu obvezna.«

Pomakni se na vrh