»Leta 2030 se vidimo kot evropska multinacionalka.«
Varis, 7. na lestvici najboljših MSP in 1. na lestvici najboljših MSP v dejavnostih gradnje in doma. Varis lendava se uvršča med najboljše proizvajalce gotovih kopalnic v Evropi.
Posel:
Najboljši posel 2020/21
Prizadevanja so se izkazala v rezultatih: prodali smo 3.088 gotovih kopalnic in izvedli 20 projektov. V tem času smo uresničevali največji posel, vreden 5,5 milijona evrov, a hkrati uspešno podpisali številne nove pogodbe za opremo študentskih domov, stanovanjskih objektov in domov za ostarele.
Najboljša podjetniška odločitev doslej v karieri
Mednje štejem odločitev, da od očeta prevzamem vodenje podjetja Varis Lendava. Podjetje je v šestih letih dinamično raslo in občutno povečalo dodano vrednost: za leto 2021 ta znaša 64.784 evrov na zaposlenega.
Največja napaka doslej v karieri
Nikoli ne razmišljam o napakah, temveč o odločitvah, situacijah, iz katerih se lahko kaj naučim. Zavedam se tveganj, ki so v podjetništvu stalnica, in se odločam maksimalno odgovorno: dovolj drzno, da lahko rastemo, a odgovorno in trajnostno do podjetja, zaposlenih in lastnikov.
Kako si vaše podjetje predstavljate leta 2030?
Vidimo se kot evropska multinacionalka: vodilni evropski proizvajalec gotovih kopalnic za vse vrste uporabnikov. Varis leta 2030 ostaja inovativen: uresničuje in presega pričakovanja ter rešuje izzive pri projektiranju, izgradnji, obnovi in rekonstrukciji kopalnic. Blagovna znamka Varis bo sinonim za kakovost in soustvarjalca prihodnosti modularne gradnje. Tudi leta 2030 nas bo poganjala vizija rasti.
Kaj bi počeli, če bi se vnovič odločili biti podjetnica in pri tem startali iz nič?
Ker sem po izobrazbi revizorka in sem si prve delovne izkušnje pridobila na tem področju, bi se morda odločila za tovrsten strokovni razvoj. Povsem mogoče je, da bi me pot vodila v vodstveni poklic.
Slovenija:
Kako si Slovenijo predstavljate leta 2030? Kaj bo v primerjavi z danes najbolj drugače?
Slovenija bo ob pomoči ambasadorjev gospodarstva, med katerimi je tudi Varis Lendava, živela slogan Green. Creative. Smart*. Okrepilo se bo zavedanje, da smo dežela vrhunskih inženirjev, odličnih podjetnikov, inovatorjev in pionirjev ter bomo tudi s tem dosegali višjo dodano vrednost. Še bolj enakovredno se bomo kosali s tekmeci iz večjih držav. * Zeleno. Ustvarjalno. Pametno.
3 prednostni ukrepi, ki bi jih Slovenija morala izpeljati, da bi začela loviti najbolj razvite?
Ravno v teh dneh smo dobili priporočila OECD za Slovenijo in ta se samo ponavljajo, iz leta v leto, kot v filmu Neskončen dan (Groundhog Day).
a. Nujna je večja fleksibilnost delovnopravne zakonodaje.
b. Prilagajanje izobraževanja, saj nam notorično primanjkuje tehniških kadrov.
c. Opozorila bi tudi na pomen stabilnega in predvidljivega okolja ter hkrati poenostavljenega zakonodajnega okolja za podjetja.
3 napake, za katere se najbolj bojite, da jih bo Slovenija naredila?
Potencialne tri napake bom strnila v eno: velik davek bodo plačevale tudi generacije za nami, če ne bomo dovolj hitro razumeli vloge podjetništva in podjetnosti za rast gospodarstva in družbe.
Kaj vam pomenijo zaposleni?
Človeški kapital je kapital v najbolj dobesednem pomenu besede. Brez znanja, izkušenj in zavzetosti zaposlenih ni podjetja; ni izdelkov, storitev in rešitev, ki ustvarjajo naše prihodke. Brez ljudi ni rasti.
Zasebno:
Kdo je vaš največji vzor na svetu? Zakaj?
Moj vzornik je vsak, ki stopi iz povprečja in gre pogumno naprej po poti do cilja, ki si ga je zastavil, ne glede na ovire. Spoštujem pogumne, vztrajne, predane in pristne ljudi.
Kaj je vaš najbolj priljubljen hobi?
Potovanja in ples.
Kje oziroma kdaj se najbolje regenerirate?
Na morju ob plaži ali na potovanju ob raziskovanju novih tradicij in kulture. Obožujem sonce in morje.
Ste lovka ali nabiralka?
Lovka, saj sem vedno na preži za novimi zadevami.
Ali vam je kdaj žal, da toliko življenja posvetite podjetništvu?
Ne, ker me podjetništvo bogati. Zavedam se, da uspeh ni stvar sreče. Je trdo delo, vztrajnost, učenje, žrtvovanje in ljubezen do tega, kar počneš.
O šejkovi kopalnici
Ko sem se decembra udeležila Expa v Dubaju v okviru delegacije Združenja Manager, smo si ogledali tudi opero. Kamorkoli grem, pogledam, kakšne kopalnice oziroma sanitarije imajo. Tudi tu sem jih želela videti, še posebej ker so bile narejene za šejka. Te priložnosti nisem smela izpustiti. Ampak gospod mi je rekel, da šejkovih sanitarij ni mogoče videti, saj vanje nima vstopa nihče razen šejka in njegove družine. Nisem se pustila; gnjavila sem ga tako dolgo, dokler ni popustil. Ko sem končno lahko vstopila vanje, tam ni bilo luči. Rekel je, da je ne sme vklopiti, vendar se nisem dala in vklopila sem svetilko na telefonu. Pričakovala sem najsodobnejšo, bogato opremo. Sprva sem misila, da me zafrkava in da to ni šejkova kopalnica, saj ni bila nič posebnega. Ponovno sem ga prosila, ali mi lahko pokaže šejkove sanitarije. Peljal me je na drugi konec opere in mi razkazal še ene – in te so bile res veličastne. To je bilo tisto pravo. A vodnik se je nasmejal in rekel: »Te pa lahko uporabite tudi vi, saj so namenjene vsem obiskovalcem. Razen šejku in njegovi družini!«