Top 10 slovenskih prometnih ozkih grl
To je seznam:
1. Širitev avtocestnega omrežja
Predvsem na področju ljubljanskega avtocestnega obroča in vpadnic v Ljubljano, v razdalji 25 kilometrov v vse smeri.
Velike težave imamo, ker so avtoceste, ki so bile zgrajene pred 15 leti, z vidika zmogljivosti pregorele. Da se bo to zgodilo, je prometna stroka opozarjala že takrat.
Če se peljete iz Štajerske v Ljubljano v času prometnih konic, boste stali že pri Blagovici. Ljubljanski obroč je pregorel. Čeprav se po določenih odsekih vsak dan prepelje več kot 95.000 vozil, nekoč pa se jih je od 50.000 do 60.000, imamo še vedno le štiri pasove cest.
Kakšne ukrepe smo v tem času sprejeli?
Praktično nobenih. Izdelan je državni prostorski načrt za odsek zahodnega dela ljubljanskega avtocestnega obroča med Kosezami in Kozarjami, vse drugo pa v obliki najrazličnejših študij še vedno leži na mizi projektantov.
Koliko zamujamo s tem projektom?
Vsaj 10 let, je oster Ficko: »Pri tem moramo vedeti, da se pri reševanju tega problema še vsaj od tri do pet let ne bo zgodilo nič, prometna obremenitev pa bo vedno večja.« Pri tem se ne poskušajmo slepiti, da bo železniški promet rešil vse,« opozarja Ficko: »S tem v resnici lahko prevzamemo le 20 odstotkov vseh prometnih tokov. Če bi želeli rešiti problematiko širšega območja Ljubljane, ki se razteza v vse smeri, bi morali že graditi tretje pasove, vsaj v dolžini 25, 30 kilometrov pred Ljubljano. V vseh smereh neba bi se morale širiti tudi ceste ljubljanskega obroča. Ne dogaja se nič od tega.«
2. Gradnja obvoznice na Bledu.
Bled vsakodnevno doživlja prometni kolaps, za obvoznico pa še niti niso odkupljena vsa zemljišča, nadaljuje Ficko: »Politika zdaj modro ugotavlja, da je težava pri enem od lastnikov nepremičnin, ki za odkup svoje nepremičnine postavlja nerealno ceno, toda ta problem je star in znan več kot 10 let.«
Sprašuje se tudi, zakaj se pristojni organi pred petimi leti niso odločili za razlastitev, kot to storimo v vseh takšnih primerih: »Raje recimo, da s strani države in pristojnih ni bilo nobenega interesa za rešitev tega problema, zato pri gradnji obvoznice zdaj prihaja do zamud.«
3. Gradnja obvoznice v Mariboru.
Pri tem projektu je pogodba že podpisana, vse je pripravljeno za začetek gradnje, ampak dela vseeno ne stečejo, opozarja Ficko: »Ista zgodba kot pri blejski obvoznici. Politika nenadoma ugotavlja, da niso odkupljena vsa zemljišča, ki bi morala biti odkupljena že pred nekaj leti, kar se je seveda dobro vedelo. In vprašanje je, kdaj bo problem s temi zemljišči rešen.«
4. Tretja razvojna os.
»Dela na tretji razvojni osi potekajo prepočasi in s prevelikimi zamudami. Prepričan sem, da hitra cesta v takem gradbenem tempu in pri takšni finančni realizaciji projekta, kot ju imamo zdaj, ne bo zgrajena niti do leta 2030, čeprav je politika obljubila, da bo končana do sredine leta 2027. Razvoj cestnega omrežja se je zaradi politične odločitve žal popolnoma ustavil. Tretja razvojna os bi morala biti zgrajena že pred desetimi leti, pa se še vedno gradi in se bo gradila še kar nekaj let.«
5. Drugi tir.
»Država ta trenutek nima odprtih veliko infrastrukturnih projektov. Eden od večjih infrastrukturnih projektov je drugi tir, ki pa bi moral biti zgrajen že pred desetletjem. Namesto da bi ga zdaj gradili v dvotirni, ga gradijo v enotirni izvedbi. Tudi pri sprejemanju državnega prostorskega načrta vzporednega tira nove železniške proge med Divačo in Koprom so zamude takšne, da izgradnja novega vzporednega tira očitno ne bo mogoča. To bo seveda pomenilo višje stroške gradnje, pa tudi daljše obdobje izgradnje celotne dvotirne proge.«
6. Železniška proga Maribor–Ljubljana–Koper.
V razvoj železnic je bilo v zadnjem desetletju investiranih 2,5 milijarde evrov, kar je 40 odstotkov avtocestnega programa. In kaj smo dobili pri javnem prevozu? Tako se sprašuje Ficko in ugotavlja: »Imamo sodobnejše kompozicije, potovalni čas pa se ni skrajšal.«
Študije in analize izdelujejo že 10 let, vendar potrebnih projektov niso začeli še niti umeščati v prostor, je kritičen: »Iz podatka, da se tretja razvojna os v prostor umešča že 20 let, pa še vedno ni umeščena vanj, lahko sklepamo, koliko časa bo potrebnega za izvedbo teh projektov.«
7. Gradnja avtocestnega odseka od Postojne do Jelšan.
Gradnja obalne hitre ceste.
Gradnja ceste Koper–Šmarje.
Modernizacija ceste do Kočevja.
Sorodni prispevki