Slovensko podjetje z afriško domeno
Zebra BI, katere ustanovitelj in izvršni direktor je Andrej Lapajne, je na 17. mestu med najboljšimi malimi in srednjimi podjetji iz informacijske tehnologije. Med vsemi 500 MSP na naši lestvici je na visokem 2. mestu po indeksu rasti števila zaposlenih. In je po vsej verjetnosti tudi edino slovensko podjetje z afriško domeno. Zakaj?
Podjetje trži lasten programski produkt, gre za avtomatsko vizualizacijo poslovnih podatkov. Produkt in prve stranke smo imeli, še preden sva s takratnim partnerjem ustanovila podjetje, pojasnjuje Andrej Lapajne: »Podjetja pa še nismo imeli, predvsem ker nismo uspeli najti imena zanj.«
Ampak kako pridemo do Afrike? Andrej Lapajne pravi tako:
»Stranke so na nas začele pritiskati, da moramo izdati račune in jim ponuditi formalno tehnično podporo, mi pa še vedno nismo imeli imena podjetja. Bodisi ni bilo mogoče zakupiti internetne domene ali blagovne znamke bodisi so firme z želenim imenom že obstajale.
Na zadnjem od številnih posvetov, ko nam je časa res že kritično zmanjkovalo, je eden od mojih kolegov vprašal: »Kaj pa, če bi bil ta produkt žival?« Zaradi uvida morda takšna z velikimi očmi, na primer sova. Ampak denimo »Owl Analytics« se ne sliši dobro. Naš programer Mitja je takrat dvignil roko in rekel, da so ga naši črno-beli grafikoni že od nekdaj spominjali na zebro.
Pomislil sem, da se dobro sliši, da je beseda v večini jezikov enaka, univerzalna. Preverili smo, ali je domena prosta, in zraven dodali še BI za Business Inteligence (prevod: poslovna inteligenca, op. n.). Iz žepa sem potegnil svojo bančno kartico in vplačal domeno. Šele naslednji dan sem ugotovil, da smo tako kupili domeno v Burundiju, ker je .BI pravzaprav domena za to afriško državo. 😊«
CELOTEN ČLANEK SI PREBERITE V ZADNJI ŠTEVILKI PODJETNE SLOVENIJE. | NAROČILO REVIJE
Sorodni prispevki