Slovenci smo še naprej kralji gotovine

Kje so pri plačevanju najbolj napredni in kje se nahajamo Slovenci?

60 % strank že v digitalni banki

Večina bank že ponuja elektronsko sklenitev različnih storitev, od depozitov in varčevanj do limitov in kreditov. Za izvedbo osnovnih storitev bančnika praktično ne potrebujemo več, pojasnjuje Hedvika Usenik, članica uprave NLB:

»Danes že več kot 60 odstotkov naših strank aktivno uporablja digitalne kanale, predvsem mobilno banko. V poslovalnico pridejo le še enkrat na leto ali dve in takrat si želijo res kakovostno storitev.« Večina bank zato povečuje število osebnih svetovalcev, ki znajo strankam ponuditi poglobljene informacije o različnih bančnih, varčevalnih in zavarovalnih produktih.

Ker pa imamo veliko starejšega prebivalstva, prehod na popolno mobilnost bank žal ni tako hiter in lahek, kot bi si želeli. Še vedno se ljudje različnih starosti odločajo za fizični obisk banke, saj jim to predstavlja določeno varnost, potrebujejo pogovor in pomoč pri odločitvi ali celo pri urejanju mobilnih storitev.

Tehnološki napredek je vseeno zelo pomemben, saj veliko naprednih uporabnikov pobegne v digitalne banke, ki imajo zaradi narave poslovanja nižje stroške ter lahko ponudi cenejše storitve in boljše nagrade.

… a gotovinsko poslovanje je pri nas v evropskem vrhu

V Sloveniji smo sicer napredni, toda naša posebnost je, da se oklepamo gotovine; po njeni uporabi smo v evropskem vrhu. Nekako nam daje občutek, da drugi nimajo tolikšnega nadzora nad našim poslovanjem, in radi imamo oprijemljivost (tako kot pri nepremičninah).

Sever Evrope je že skoraj v celoti prešel na brezgotovinsko poslovanje in tudi pri nas si institucije to želijo. Na Švedskem je tako že več kot deset let in gotovina je skoraj izumrla.

Prav tako denimo na Kitajskem uporabljajo posebne »superaplikacije«, s katerimi lahko med drugim tudi plačujejo. Gotovina je že skoraj stvar preteklosti, preskočili pa so tudi večji razvoj kartičnega poslovanja (le v določenih bolj turističnih trgovinah in mestih je to omogočeno).

Na Kitajskem in v Indiji je tako že več kot četrtina plačil neposrednih in popolnoma elektronskih, v Evropi in ZDA pa še vedno uporabljamo kartice. Tam celo ulični glasbeniki sprejemajo elektronska plačila. Že več kot 11 odstotkov digitalnih plačil je izvedenih neposredno, in ne prek banke, ta odstotek pa še narašča.

O tem, kakšni so digitalni trendi, pa s lahko preberete v novembrski številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh