Kako je Niko postal št. 1 v svetu?

Podjetje Niko je postal največji proizvajalec mehanizmov za registratorje na svetu. Kako je biti prvi na svetu?, smo vprašali Rada Čulibrka, ki je že 17 let direktor podjetja, še prej pa je bil 13 let direktor prodaje.

»Ko sem leta 1994 prišel v Niko, je ta obstajal že 48 let. Rekli so mi, da se več ne da narediti. Da je to maksimum. Da naj držimo to raven, pa bo v redu. Takrat smo bili na trgu mehanizmov za registratorje 9. po velikosti v Evropi in 13. na svetu.

Pogledal sem zemljevid, kjer so bili naši kupci, in odkril velika prazna območja. V šestih letih smo s trdim delom na trgu prišli do prvega mesta v Evropi, v naslednjih desetih pa na prvo mesto v svetu.

Danes izdelamo štirikrat več mehanizmov za registratorje. Recept: popestrili smo našo ponudbo in opustili nedonosne izdelke. Niko danes ni več tak kot pred 30 leti. Imamo več tisoč novih izdelkov, mehanizme ponujamo v stotih različnih izvedbah – prestižne, personalizirane za večje svetovne koncerne …

Samo v proizvodnjo smo v 20 letih vložili več kot 40 milijonov evrov, zlasti v popolno avtomatizacijo in robotsko pakiranje izdelkov. Tim Niko ima samo en cilj – zadovoljen kupec. Naš glavni izdelek je namreč motor registratorja, zato mora delovati brezhibno.

Moja največja osebna prednost je to, da sem bil v prvih 13 letih v Niku direktor prodaje in tako spoznal celoten svetovni trg. V zadnjih 17 letih pa sem direktor podjetja in tudi direktor prodaje.

 Ne predstavljam si, kako lahko direktor sprejema prave odločitve, če ne pozna trga.«

Dober direktor mora poznati tudi prihodnost. Kakšen bo Niko v letu 2030 ali 2040?

»Čez pet ali šest let ne bo bistveno drugačen. Do leta 2040 pa pričakujem, da bo delež izdelkov, ki niso pisarniški, že nekje pri 40 odstotkih. Predvsem bosta to avtomobilska industrija in elektroindustrija. Mehanizmi za registratorje pa bodo imeli še okoli 50-odstotni delež.«

Celotni intervju z Radom Čulibrkom si lahko preberete v novembrski številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh