Kako bo UEFA razdelila 2,4 mrd € prihodka od Eura 2024

Euro 2024 v Nemčiji bo junija in julija Evropo za mesec dni potegnil v vrtiljak emocij, zabave in spremenjenega življenjskega sloga.

Za celotnim ustrojem stoji dobro organizirana in čvrsta finančna konstrukcija, ki ciklično iz turnirja v turnir še naprej povečuje svoj obseg.

Finančni barometer je postavljen v leta 2021 izpeljani Euro 2020, ki je skupno ustvaril približno dve milijardi evrov prihodka, od prvenstva v Nemčiji pa si UEFA obeta vsaj še 20 odstotkov višji izkupiček.

UEFA bo s sponzorstvi oziroma s komercialnimi prihodki v zvezi z Eurom 2024 zaslužila več kot 700 milijonov evrov. Sklenila je že vrsto dogovorov z globalnimi korporacijami in prestižnimi pokrovitelji, kot so Adidas, Aliexpress, Coca Cola, Hisense, katarska turistična zbornica in Lidl, Booking.com, če omenimo le nekaj največjih. Ti so tako imenovani globalni pokrovitelji tekmovanja. Pomemben delež pa bodo prispevali tudi lokalni sponzorji, kot so Deutsche Telekom, Deutsche Bahn ali Ergo.

Sponzorstva so eden od treh temeljnih virov financiranja velikih prvenstev in nogometa nasploh.

Preostali del kolača dopolnjujeta še prodaja televizijskih pravic in prodaja vstopnic. Dandanes je to že precej širši pojem, ki bi ga lahko poimenovali kar trženje nogometnih tekem.

UEFA bo med sodelujoče reprezentance v obliki nagrad razdelila 360 milijonov evrov, pri čemer bo vsaka sodelujoča reprezentanca – tudi slovenska – prejela startnino v višini 9,25 milijona evrov. Evropski prvak bo predvidoma zaslužil med 26 in 28,85 milijona evrov. Velik del pogače bo pripadel tudi klubom, saj jim bo UEFA za najem igralcev skupno plačala 240 milijonov evrov.

Več o tem lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh