Likvidacije ob upokojitvi so še kako aktualne
- Maja Virant
- 9 novembra, 2023
- Foto: Shutterstock.com
»Podjetniki namreč likvidacijo pogosto vidijo kot neuspeh,« pojasnjuje Tomo Senekovič iz podjetja Borza posla.
Vendar meni, da je tako po nepotrebnem: »V resnici je to lahko zanimiva, stroškovno ugodna in tudi najhitrejša možnost.« To pomeni, da podjetnik proda vsa sredstva, podjetje likvidira in premoženje, ki se je v letih uspešnega delovanja nabralo v podjetju, prenese v gospodinjstvo.
Likvidacija je lahko po Senekovičevih besedah zanimiva izbira predvsem, kadar ima podjetje veliko sredstev: »Že manjši avtoprevoznik ima denimo hitro nekaj sto tisočakov samo v tovornjakih. Če bi podjetje prodajal, bi na današnjem trgu zanj mogoče iztržil dvajset odstotkov več, kot če bi samo prodal sredstva.
Hočem v pokoj, pa nimam naslednika. Kaj zdaj?
Le okrog 15 odstotkov družinskih podjetij ima družinskega naslednika. Kaj pa naj stori preostalih 85 odstotkov?
Je pa s prodajo celotnega posla bistveno več dela. Prodaja posla namreč v povprečju traja med 6 in 12 mesecev, poleg tega pa mora biti prodajalec kupcu za določeno obdobje pogosto še vedno na voljo za predajo poslovanja.«
Likvidacija je dobra izbira tudi za lastnike manjših podjetij, ki niso v perspektivnih dejavnostih, dodaja Mateja Ahej iz podjetja Targo finance.
Sorodni prispevki