Likvidacije ob upokojitvi so še kako aktualne

Zaprtje podjetja oziroma likvidacija je pri podjetnikih, ki se želijo upokojiti, pogosta izbira, čeprav velja za manj priljubljeno.

»Podjetniki namreč likvidacijo pogosto vidijo kot neuspeh,« pojasnjuje Tomo Senekovič iz podjetja Borza posla.

Vendar meni, da je tako po nepotrebnem: »V resnici je to lahko zanimiva, stroškovno ugodna in tudi najhitrejša možnost.« To pomeni, da podjetnik proda vsa sredstva, podjetje likvidira in premoženje, ki se je v letih uspešnega delovanja nabralo v podjetju, prenese v gospodinjstvo.

Likvidacija je lahko po Senekovičevih besedah zanimiva izbira predvsem, kadar ima podjetje veliko sredstev: »Že manjši avtoprevoznik ima denimo hitro nekaj sto tisočakov samo v tovornjakih. Če bi podjetje prodajal, bi na današnjem trgu zanj mogoče iztržil dvajset odstotkov več, kot če bi samo prodal sredstva.

Je pa s prodajo celotnega posla bistveno več dela. Prodaja posla namreč v povprečju traja med 6 in 12 mesecev, poleg tega pa mora biti prodajalec kupcu za določeno obdobje pogosto še vedno na voljo za predajo poslovanja.«

Likvidacija je dobra izbira tudi za lastnike manjših podjetij, ki niso v perspektivnih dejavnostih, dodaja Mateja Ahej iz podjetja Targo finance.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh