Kdo dobro ščiti intelektualno lastnino?

V podjetju Elogium Probiotics so raziskovalci Biotehniške fakultete na podlagi patenta (v lasti UL) soustanovili podjetje in dobili 550 tisoč evrov investicije.

To je odličen primer, da je intelektualna lastnina lahko učinkovito orodje za spodbujanje inovacij in poslovne rasti, pojasnjujeta Simona Rataj, predstojnica organizacijske enote za strateško trženje intelektualne lastnine, in Katja Cergol, vodja službe na univerzi za sklepanje razvojno-raziskovalnih in licenčnih pogodb iz Pisarne za prenos znanja Univerze v Ljubljani, v intervjuju za Delo.

Dobri primeri so še Outfit 7, Krka, Lek, Roto, Domel, še več primerov pa najdemo med vsakoletnimi prejemniki priznanj za inovacije, ki jih podeljuje Gospodarska zbornica Slovenije v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter SPIRIT Slovenija.

Z zaščito svojih izdelkov ali storitev lahko pridobite konkurenčno prednost na trgu, saj vam pravice intelektualne lastnine zagotavljajo začasen monopol na trgu, pravita strokovnjakinji. Zato z dobro premišljeno in načrtovano strategijo varovanja stvaritev izkoristite pravice na tem področju, ki vam dajo prednost pred konkurenti.

Proizvod ali storitev je treba razčleniti in sprejeti pravi pristop k varovanju posameznih elementov – odvisno od sektorja, razvitosti trga in sredstev, ki jih ima podjetje na razpolago. 

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh