Strateška partnerstva iz tujine niso bavbav

Janez Novak se je že leta 2000 odločil deliti 50 odstotkov svojega podjetja RLS Merilna tehnika z britanskim strateškim partnerjem Renishawom.

Kljub temu je po 23 letih operativno vodenje že prevzel njegov sin Matija, kot da bi bilo to še vedno izključno družinsko podjetje.

Takšna, zdaj že dolgoročna strateška partnerstva med domačimi podjetniki in močnimi tujimi strateškimi partnerji so v Sloveniji še vedno zelo redka.

Kakšne so izkušnje očeta Janeza, solastnika in formalno še vedno direktorja podjetja, in sina Matije Novaka, formalno namestnika direktorja, ki pa operativno že vodi podjetje, z britanskim strateškim partnerjem?

Pri novi generaciji podjetnikov bodo takšna strateška partnerstva bolj pogosta

Mlajša, nova generacija slovenskih podjetnikov bo bolj odprta do takšnih strateških partnerstev, meni Matija Novak: »Če je takšno partnerstvo dobro zapeljano, je lahko zelo dobro. Po mojem mnenju bo v prihodnje v Sloveniji več takšnih partnerstev, ker gre za veliko strateško prednost. Mladi v Sloveniji so odprti. Veliko jih je študiralo v tujini. Veliko potujejo. Svet je bolj povezan, med mladimi v Sloveniji pa ni več toliko predsodkov o tem. Naš primer je dobra praksa. Ni treba, da nas je vedno strah takšnega strateškega partnerstva z močnim partnerjem iz tujine.«

Končni cilj: prodati ali ostati?

Na vprašanje, kakšen je končni cilj tandema oče-sin Novak: prodati ali ostati, Janez odgovarja: »O tem ne razmišljam. Dokler lahko tako sodelujemo in imamo v podjetju takšno ekipo, je naša zgodba lahko še dolgo uspešna. Zaradi denarja podjetja ne bi prodajal. Edino mogoče, če bi izumil letečo preprogo … 😊«

Celotni Intervju Janezom in Matijo Novakom si lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija in na povezavi.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh