»PRED ROBOTIZACIJO IN DIGITALIZACIJO JE TREBA NAREDITI DOMACO NALOGO«

Kakšne so rešitve na področju logistike in kako naj se podjetja v tej panogi prilagodijo novim razmeram? Pogovarjali smo se z Igorjem Žulo, predsednikom Slovenskega logističnega združenja.

Kako ocenjujete trenutne razmere v logistiki?

Ključni izzivi so pomanjkanje kadra, cene energentov in storitev v gradbenem sektorju ter pomanjkanje skladiščnih kapacitet oziroma prostora za gradnjo. Pomanjkanje kadra je čutiti tako v transportu kot skladiščenju in v proizvodnji. Pri nekaj malega čez pet odstotkov registrirane brezposelnosti ne more biti drugače. Balkanski bazen, kjer tradicionalno iščemo dodaten kader, pa bo počasi že izčrpan. Cene goriva so se v primerjavi s začetkom leta močno povišale in to ima svoje posledice na ceni. V transportu gorivo predstavlja okoli 30 odstotkov stroška, zato je logično, da mora transport ta del prenesti tudi v cene storitev. Podobno se dogaja tudi v ladijskem prevozu. Rast cen v ladijskem prometu se je sicer umirila. Vendar je dejstvo, da so cene prevozov nekajkrat višje kot pred dvema letoma in se na cene, ki smo jih imeli leta 2019, ne bodo vrnile.

Vendar je dejstvo, da so cene prevozov nekajkrat višje kot pred dvema letoma in se na cene, ki smo jih imeli leta 2019, ne bodo vrnile.

Kakšne so rešitve za trenutne razmere v tej branži? Kako se je treba prilagoditi?

Rezerve so iskane na različnih področjih, predvsem pa s povečevanjem produktivnosti in učinkovitosti. V transportu so to čim bolj ugodne transportne poti in boljši izkoristek tovornega prostora. Zdaj res ni več čas za prazne kilometre. Ključni prijemi so v digitalizaciji, dinamičnem načrtovanju transporta ter bolj učinkoviti in varčni vožnji. V logistiki (in proizvodnji) so pri povečevanju produktivnosti osrednjega pomena robotizacija, avtomatizacija in digitalizacija. A pred tem je vendarle treba narediti domačo nalogo. Vsako surovino, polprodukt v proizvodnji, paleto ali zaboj želimo prijeti čim manjkrat, narediti čim manj korakov oziroma kilometrov in izgubljati čim manj časa zaradi odprave napak. Čiščenje procesov pred avtomatizacijo je torej nujno. Po drugi strani pa je na večje proizvodne sisteme vendarle vezanih veliko srednje velikih in malih podjetij, ki zaposlujejo več oseb kot velika podjetja, kjer pa ekonomija obsega ne dopušča vedno robotizacije in avtomatizacije. V teh primerih so vitki procesi še pomembnejši.

Pomakni se na vrh