Vzpon nove podjetniške generacije izvoznikov

Hiter pogled na vrh lestvice najhitreje rastočih izvoznikov med letoma 2018 in 2023 jasno pokaže, da je veliko več podjetij v lasti nove generacije slovenskih podjetnikov, kot pa če gledamo lestvico največjih slovenskih izvoznikov.

Prvi dve uvrščeni podjetji, skupina Adventura Investments in Anticus, sta del portfelja, ki ga vodita Darko Martin in Tilen Klarič s partnerji.

HS Plus je mlado spletno trgovsko podjetje v lasti Roka Slaparja.

Podjetje Uni & Forma, proizvajalec specializiranih oblačil, je bilo prodano večinskemu nemškemu lastniku, pri čemer Nejc Zavrl ohranja manjšinski delež; podjetje pa izhaja iz svežega, podjetniško usmerjenega postsocialističnega okolja.

Dat-Con, ki ponuja napredne mobilne nadzorne sisteme, je bil sprva v popolni lasti družine Plaskan, zdaj pa je večinsko v lasti arabskih investitorjev.

Podjetje Raycap, proizvajalec elektroinženirskih izdelkov, je bilo nekoč v lasti Otmara Zorna, danes pa je v lasti grških vlagateljev.

Zakaj je bilo toliko poslovnih zgodb na vrhu prevzetih s strani tujih vlagateljev?

Odgovor je precej preprost: njihov prevzem je tem podjetjem omogočil dodatno rast in okrepil njihov izvozni potencial. Vendar pa je vse to do neke mere ustvarilo nekoliko napačen vtis v javnosti.

Dejstvo ostaja, da lastniki hitro rastočih novih podjetij svoje podjetja redko prodajo, saj jih še vedno dojemajo kot svoje “otroke”; in čeprav je nekaj podjetij, ki so jih prevzeli tuji vlagatelji, med najhitreje rastočimi izvozniki letošnjega leta, so to prej izjeme kot pravilo.

Če namreč natančneje pogledamo lestvico, vidimo, da slovenska podjetja še vedno sestavljajo zelo močno skupino hitro rastočih izvoznikov

IMP Pumps, Izoteh, Dewesoft, Palma, MDM, Brinox, Inea, Incom, Sensum, Gabrijel Aluminium, Tehnos in Cosylab, če omenimo le nekatere izmed podjetij, ki zasedajo zaželena mesta v prvih 50.

Če pogledamo še nižje na lestvico, proti 300. mestu, najdemo še več podobnih zgodb. To je nova generacija nastajajočih večjih slovenskih izvoznikov, ki so začeli pred desetletji v garažah, zrasli v podjetniške velikane iz skromnih začetkov, ali pa pred letom 1990 sploh niso obstajali.

Preprosto povedano: Sloveniji vsako leto uspe ustvariti nove nišne izvoznike.

Članek je povzet iz posebne izdaje revije Podjetna Slovenija – Slovenian Champions*. Prelistajte izdajo 2024.

* Slovenski šampioni

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh