Bodo avtomobili res samo še za bogate?
Po tem, ko je Evropski parlament potrdil prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035, so se odzvali slovenski podjetniki, vsi dobavitelji v avtomobilski industriji.
- Maja Virant
- 16 februarja, 2023
- Trendi
- Foto: shutterstock.com
»Globoko dvomim, da bodo avtomobili z notranjim zgorevanjem prepovedani že po letu 2035, če pa bi bili, bi to pomenilo, da bi se z avtomobili vozili samo še bogati, drugi pa bodo hodili peš,« pravi Igor Akrapovič.
»Če se ne bodo prilagodili infrastruktura, ceste, garaže, da ne omenjam električnega omrežja, če se ne izboljša doseg baterij, predlog ni realen,« pravi predsednik uprave Uniorja Darko Hrastnik. Poleg tega bo cena avtov višja, če bodo države hkrati odpravile subvencije za nakup avtov, kar se že kaže na Norveškem, še dodaja Hrastnik, ki izglasovani predlog vidi kot problematičen.
»Industrija se je že sama zavezala, da bo najpozneje do leta 2030 emisije iz motorjev z notranjim zgorevanjem zmanjšala za polovico, tudi prehod na električna vozila sploh ni vprašljiv, vsi bomo pripravljeni še pred rokom,« pravi Iztok Seljak iz Hidrie. V resnici bo največje tveganje nosil tisti, ki se ne bi prilagodil, še dodaja. Možnosti, da do prehoda ne pride, sploh ne vidi več.
»Obstaja tveganje, da bi se zaradi prepovedi prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem zmanjšala prodaja avtomobilov v Evropi,« pravi Iztok Novak, izvršni direktor in član poslovodnega odbora podjetja Polycom, ki za avtomobilsko industrijo izdeluje plastične dele, kot so zobniki.
»Mi se pripravljamo na električno mobilnost. V Mahle Electric Drives Slovenija smo lani z izdelki za električna vozila ustvarili okoli 45 odstotkov prihodkov, leta 2026 jih bomo že 70 odstotkov,« pravi Guntram Haas iz Mahle Slovenija. Rast načrtujejo predvsem z e-kompresorji za klimatski sistem v avtu, motorji za električna kolesa, pogonskimi motorji za električna vozila, pa tudi z električnimi motorji brez magnetov iz redkih zemelj.
Jan Huitemo, glavni poročevalec evropskega parlamenta pojasnjuje, da je slabotno omrežje mit, priključni hibridi nimajo niti kratkoročne prihodnosti, bencinski pa bodo po letu 2035 postali zelo dragi – za polnjenje in lastništvo.
Vir: Finance