Manj investicij si sploh ne moremo privoščiti
Če v podjetjih ne bodo več energije in denarja vlagali v razvoj, bomo zaostali za našimi konkurenti iz vzhodne Evrope, opozarja Lasič.
Majhen signal padanja smo torej dobili. Kaj pa zdaj? Kje so priložnosti za podjetja, smo vprašali strokovnjake.
Po mnenju Tineta Mlakarja, finančnega analitika v podjetju Capital Genetics, bodo podjetja, če bodo centralne banke sprejele ukrepe v podporo gospodarski rasti, bolj motivirana za vlaganje. Ukrepi, kot so kvantitativno sproščanje in subvencionirani krediti, lahko ustvarijo samozavestno okolje za naložbe, kar bo pozitivno vplivalo na gospodarstvo.
Kje so priložnosti za podjetja?
Povečanje naložb bo izrazito v ključnih sektorjih, kot so tehnologija, obnovljivi viri energije in digitalne storitve. Podjetja, ki bodo izkoristila nižje obrestne mere, bodo bolje pripravljena na konkurenco na globalnem trgu, kar bo povečalo konkurenčnost in inovativnost v gospodarstvu.
Pri Banki Sparkasse se strinjajo, da se podjetjem izplača investirati v projekte z visokim donosom na kapital, na primer v tehnološke inovacije, digitalizacijo, obnovljive vire energije in trajnostni razvoj. Povečanje inflacije nakazuje smiselnost investiranja v realna sredstva, kot so nepremičnine in osnovna sredstva, ki bolje ohranijo vrednost. Priložnosti so tudi v sektorjih z dolgoročno rastjo in stabilnostjo, torej v zdravstvu, tehnologiji in infrastrukturi.
Kje pa so pasti?
Kljub obetavnim priložnostim se bodo podjetja spoprijemala tudi z določenimi izzivi, pojasnjuje Mlakar: »Naraščajoča inflacija lahko poveča stroške surovin, dela in drugih vhodnih materialov, kar pomeni, da bodo podjetja morala skrbno načrtovati svoje investicije in upravljati stroške, da ohranijo svojo dobičkonosnost.«
Dodaja, da so regulatorna tveganja prav tako pomemben dejavnik, saj so sektorji, kot so tehnologija in obnovljivi viri energije, pogosto podvrženi strogim regulativam in zakonodajnim spremembam:
»Podjetja bodo morala slediti spremembam zakonodaje in se prilagajati novim regulativnim zahtevam, kar lahko predstavlja dodatne stroške in tveganja. Poleg tega bo povečano zanimanje za določene sektorje privedlo do večje konkurence, kar pomeni, da bodo morala podjetja vlagati v inovacije ter diferenciacijo svojih izdelkov in storitev, da bi ohranila konkurenčno prednost.«
Celotni članek si lahko preberete v avgustovski številki revije Podjetna Slovenija.
CELOTEN ČLANEK SI PREBERITE V ZADNJI ŠTEVILKI PODJETNE SLOVENIJE. | NAROČILO REVIJE
Sorodni prispevki