Preberite tudi: Je učinkovitost zaposlenih možno povečati z umetno inteligenco?
Promocijsko besedilo
Kako prodati podjetje?
- Maja Virant
- 13 novembra, 2023
- Foto: Shutterstock.com
Razmejite poslovno in zasebno.
Uredite vso dokumentacijo, podpišite pogodbe s kupci, dobavitelji in zaposlenimi.
Znebite se tveganj pri poslovanju – več ko je tveganj, manj je podjetje vredno in težje je posel prodati.
Če imate transakcijski poslovni model, za katerega so značilni enkratni nakupi, razmislite o tem, kako ustvariti bazo rednih kupcev.
Za prodajo so bolj problematični posli, ki so vezani na lastnika, in ne na podjetje, zato razmislite, kako se lahko sami čim bolj odstranite iz podjetja in poslovanja.

Hočem v pokoj, pa nimam naslednika. Kaj zdaj?
Le okrog 15 odstotkov družinskih podjetij ima družinskega naslednika. Kaj pa naj stori preostalih 85 odstotkov?
Vseh podjetij ni mogoče prodati, pravi Mateja+ Ahej iz podjetja Targo finance: »Razlog za to so največkrat previsoka pričakovanja prodajalca. Dejavnost morda ni zanimiva, morda potrebuje specifična znanja ali licence. Včasih pa prodajalec ni zainteresiran za to, da dobi kupnino v več kosih.«
Tomo Senekovič iz podjetja Borza posla pravi drugače: »Vsak posel, ki generira zdrav denarni tok in je realno pričakovati, da ga bo tudi v prihodnje, lahko dobi naslednika. Prodajalec si mora vzeti le dovolj časa, da se na prodajo pripravi in se z ustreznim strokovnjakom posvetuje glede tega, kdo so lahko kupci takšnega podjetja, kakšne motive za prevzem imajo takšni kupci in kako ti kupci navadno gledajo na vrednost podjetja.«
Vseh poslov ni enako lahko ali težko prodati, izpostavlja Senekovič: »Slabše gredo v promet razne obrtne dejavnosti, pri katerih si je za uspešno poslovanje treba umazati tudi roke, vrednost pa se pogosto skriva le v strojih in orodjih.« Trenutno pa opaža, da je hit vse, kar je bio, eko, wellness, in vse, kar se lahko učinkovito promovira na družbenih omrežjih.
Težje je prodati tudi podjetja iz branže, ki ni donosna in/ali perspektivna v naslednjih desetih letih, dodaja Mateja Ahej. Bolj problematična so po njenem mnenju tudi podjetja življenjskega sloga. To so tista, ki ne ustvarjajo dodane vrednosti, ampak so bolj služba kot posel.
Senekovič svetuje, da predvsem dobro razmislite, kdo so lahko kupci: »Podjetniki, ki se odločijo za prodajo posla, prevzemnika prepogosto iščejo v napačni skupini kupcev.« Morda pa bo posel zanimiv za strateškega kupca; nekoga, ki želi s prevzemom razširiti svoj posel in ima v obstoječi ekipi osebo, ki vas lahko nadomesti. Ali pa bo pritegnil operativnega kupca, torej nekoga, ki preprosto želi stopiti v vaše čevlje – postati podjetnik.
Sorodni prispevki