Bodo slovenska podjetja sploh še ujela logistični vlak?
»Samo digitalizacija poslovanja ni več dovolj. Podatki so danes na voljo, a tudi razvojne kapacitete so omejene. Bojim se, da bomo kmalu v položaju, ko bodo podjetja, ki znajo delati projekte z uporabo umetne inteligence in strojnega učenja (tudi drugih tehnologij), preveč zasedena.«
Tudi na zadnjem marčevskem 11. Mednarodnem logističnem kongresu so nekateri strokovnjaki napovedali, da bodo omenjeni digitalni sistemi in umetna inteligenca do leta 2030 nepogrešljiv del logistike. Podjetja, ki se ne bodo prilagodila, bodo nehala poslovati. Tako meni tudi strokovnjak za digitalno poslovno preobrazbo Mitja Trampuž, predsednik pobude AI4SI (Umetna inteligenca za Slovenijo) pri GZS in direktor podjetja Creaplus: »Podjetja ne smejo čakati, saj bodo sicer v letu ali dveh izpadla iz igre.«
Pogled v prihodnost: UI bo optimizirala celotno verigo
»V Sloveniji smo v logistiki v zvezi z umetno inteligenco še zelo na začetku, a imamo tudi pri nas dobre prakse. Iskreno si želim veliko več ambicioznosti na tem področju. Uporabnost umetne inteligence in strojnega učenja je tako velika, da podjetja, ko enkrat začnejo ta proces, po začetnem projektu to širijo na nova področja,« pojasnjuje Žula.
Letošnjega aprila je slovensko podjetje Gorenje, v lasti kitajskega podjetja Hisense, začelo logistične storitve najemati prek sistema umetne inteligence oziroma spletnih dražb, kar je presenetilo slovenske prevoznike. Tako ponudniki namreč lahko iščejo prevoznike za posamezne posle.
»Prej ali slej lahko pričakujemo, da bo umetna inteligenca prevzela optimizacijo poslovanja v vseh panogah, ne samo interno v podjetjih, ampak v celotnih oskrbnih verigah,« ta primer komentira Trampuž, saj na proizvajalce pritiskajo kupci, stroški in želja po dobičku. Umetna inteligenca lahko podjetjem pomaga, da ob vse večjih pritiskih ohranja dobičkonosnost.
»Vsekakor lahko pričakujemo različne rešitve, s katerimi bodo lahko logisti znižali stroške. Uvajali bodo rešitve ob pomoči UI, ki jim bodo mrtvo hladno izbirale ponudnike logističnih storitev, eden od glavnih parametrov pa bo cena.
Logisti se morajo hitro odzvati; preveriti, kaj delajo primerljiva logistična podjetja v tujini, in se tega lotiti tudi sami, brez odkrivanja tople vode. Morda jim bo UI pomagala odkriti, za katere naročnike se jim v resnici izplača delati oziroma v kakšnih vrstah poslov so najbolj dobičkonosni.«
UI omogoča tudi razvoj avtonomnih sistemov, kot so avtonomna vozila ali robotski sistemi, ki lahko izvajajo naloge brez neposrednega človeškega nadzora, kar pa je trenutno nekoliko v zastoju.
CELOTEN ČLANEK SI PREBERITE V ZADNJI ŠTEVILKI PODJETNE SLOVENIJE. | NAROČILO REVIJE
Sorodni prispevki