4 priložnosti za izvoznike

Kje bodo priložnosti za izvoznike v letošnjem letu, regijsko in panožno?

1. Ne pozabite na Bližnji vzhod

Slovensko gospodarstvo je izrazito izvozno usmerjeno, slovenska podjetja pa večinoma izvažajo na bližnje trge. Na trgih EU ustvarimo več kot 80 odstotkov slovenskega izvoza, so nam povedali na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ).

Pri Lotrič Metrology pozornost namenjajo krepitvi prisotnosti na obstoječih trgih, ker verjamejo v dolgoročno sodelovanje in partnerstva, pravi Maja Brelih Lotrič: »Opustitev trgov tako za zdaj ni predvidena, saj se zavedamo, da nas lokalna prisotnost približa potrebam strank.«

Na drugi strani so tudi njihovi načrti za širitev vedno zasnovani na sodelovanju z lokalnimi partnerji. To jim po besedah Brelih Lotričeve omogoča boljšo integracijo in razumevanje specifičnih potreb trga.

Priložnosti na MGTŠ vidijo v utrditvi poslovnih odnosov s tradicionalnimi partnerji ter tudi nove poslovne priložnosti na bolj oddaljenih trgih. Redna prisotnost na Bližnjem vzhodu se izkazuje kot uspešna, saj slovenska podjetja že vrsto let sodelujejo na vodilnih panožnih sejmih v regiji.

Znotraj Evrope Zahodni Balkan ostaja pomembna priložnost za krepitev gospodarskih vezi, saj tamkajšnje povpraševanje in tržne priložnosti omogočajo strateško širitev slovenskih podjetij, so nam povedali na MGTŠ.

2. Prednostni trgi še ZDA, Japonska in Južna Koreja

Zaradi znanih razlogov so pri Dewesoftu popolnoma opustili ruski trg. Vsaka kriza je tudi priložnost, zato si na drugi strani želijo še naprej povečevati prodajo, tako na že obstoječih trgih kot na novih, pojasnjuje Jure Knez: »Širimo se na Bližnji vzhod, odpiramo nove enote na Poljskem in Finskem ter še v nekaterih drugih državah.«

Odgovor Dewesofta na težave v katerikoli fazi razvoja podjetja je vedno tesno sodelovanje s strankami ter razvoj novih tehnologij in izdelkov.

Pri širitvi na nove trge lahko podjetja računajo tudi na pomoč države. Država si namreč prizadeva razpršiti izvoz tudi na bolj oddaljene trge ter privabiti investitorje iz bolj oddaljenih regij. Med prednostnimi trgi zunaj EU, kjer bodo spodbujali izvoz, so bile v ožji izbor uvrščene Kitajska, ZDA, Japonska in Južna Koreja, pravijo na MGTŠ.

Z vidika priložnosti so zanimivi tudi novi trgi v Afriki in Latinski Ameriki, kjer narašča povpraševanje po izdelkih in storitvah, na katerih lahko slovenska podjetja konkurirajo, še posebej v panogah, kot so energetika, infrastruktura, pametni in okoljski produkti ter storitve. Slovenija tako odpira priložnosti za večjo prisotnost slovenskih podjetij v teh hitro rastočih regijah, so še sporočili iz MGTŠ.

3. Zeleni izdelki so še naprej izvozni hit

Podjetja, kot je Dewesoft, iščejo priložnosti na področju zelenih tehnologij in obnovljivih virov energije. »Zeleni prehod pomeni številne priložnosti za naše izdelke in rešitve. Na to področje se bomo osredotočali še naprej,« napoveduje Jure Knez.

4. Brez razvoja kadrov ne bo rasti izvoza

Nekatere izzive lahko premagamo s spodbujanjem inovativnosti, predlaga Maja Brelih Lotrič. Slovenija ima visoko izobraženo delovno silo, ki omogoča razvoj novih, inovativnih rešitev. Pomembno pa je, da se podjetja na tem področju čim prej osredotočijo na strateški razvoj. Pomembna naloga bo tudi razvoj kadrov, ki se bodo znali prilagajati potrebam hitro spreminjajočega se trga.

Celotni članek si lahko preberete v decembrski številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh