2030: električni tovornjak za krajše razdalje?

Glede na trenutne trende, predvidene investicije in vire za proizvodnjo potrebne električne energije bo električni tovornjak v letu 2030 standard predvsem v segmentu lokalne in kvečjemu regionalne distribucije na krajše razdalje, razmišlja direktor podjetja Prigo Igor Pristavec.
»Za mednarodni in dolgolinijski promet pa bo še vedno potrebna določena mera hibridnih rešitev, morda tudi z uporabo alternativnih goriv, kot je vodik.«

Generalni direktor prodaje podjetja MAN Truck & Bus za področje Evropa Jan Löwhagen je veliko bolj optimističen. Pravi, da bi leta 2030 pogon brez emisij imelo 60 odstotkov vseh novih distribucijskih tovornjakov MAN. V segmentu daljinskega prevoza bo ta delež okoli 40-odstoten.

Električni tovornjaki niso le dolgoročno bolj trajnostni, ampak so lahko tudi finančno konkurenčni ali celo stroškovno ugodnejši, ugotavlja tudi Raziskava Mednarodnega sveta za čisti transport (ICCT). V primerjavi skupnih stroškov lastništva (TCO) med dizelskimi in električnimi tovornjaki se višji začetni stroški električnih vozil amortizirajo skozi nižje obratovalne stroške – navadno v obdobju od 4 do 6 let, še kaže raziskava. Ključni dejavnik pri tem so nižji stroški energije in vzdrževanja.

Pri Prigu verjamejo, da bo električni tovornjak zaradi napredka tehnologije do takrat postal konkurenčen tudi na daljših razdaljah. Toda za popolno prevlado bo potrebna široko dostopna polnilna infrastruktura, ki pa je do leta 2030 morda še ne bodo popolnoma razvili na celotnem omrežju oskrbe s cestnim tovornim prometom.

Celotni članek si lahko preberete v posebni izdaji revije Podjetna Slovenija Podjetna Logistika.

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh