»Slovenija ostaja obetavna, a zadržanost vlagateljev narašča.«

Tako kažejo rezultati 22. raziskave Slovensko-nemške gospodarske zbornice, ki so jih predstavili na novinarski konferenci v organizaciji Slovensko-nemške gospodarske zbornice.

Nemčija ostaja najpomembnejša gospodarska partnerica Slovenije. Leta 2024 je blagovna menjava med državama znašala 14,7 milijarde evrov, kar predstavlja rahlo rast (+2 %) glede na leto prej. Po podatkih Statističnega urada RS je bilo v Nemčijo usmerjenih skoraj 12 % celotnega slovenskega izvoza, kar Nemčijo postavlja na drugo mesto med izvoznimi trgi Slovenije.

Vendar letošnja raziskava Slovensko-nemške gospodarske zbornice razkriva bolj zadržano razpoloženje med podjetji kot v preteklosti.

Slovenija se je v primerjavi z drugimi državami srednje in vzhodne Evrope letos uvrstila na 9. mesto od 15. Kljub temu 80 % podjetij še vedno Slovenijo vidi kot ustrezno investicijsko lokacijo. A hkrati narašča delež podjetij, ki razmišljajo o alternativah – predvsem o Hrvaški in Madžarski.

5 ključnih ugotovitev raziskave:
1. Zmerno gospodarsko razpoloženje.

Večina podjetij ocenjuje gospodarske razmere kot zadovoljive, a z naraščajočim deležem pesimizma. Le redki pričakujejo izboljšanje v letu 2025.

2. Zmanjšana investicijska zvestoba.

Čeprav bi 80 % podjetij Slovenijo ponovno izbralo za naložbeno lokacijo, vse več jih razmišlja o alternativah – zlasti o Hrvaški in Madžarski.

3. Strukturne slabosti ostajajo.

Podjetja še vedno opozarjajo na visoko davčno obremenitev, toga pravila na trgu dela in neučinkovito javno upravo.

4. Prednosti: digitalizacija in inovacije.

Slovenija ostaja močna na področjih digitalne infrastrukture, raziskav, razvoja in kakovostnih lokalnih dobaviteljev.

5. Poziv k predvidljivi gospodarski politiki.

Podjetja želijo stabilen in podjetjem naklonjen okvir – zlasti glede davkov, trga dela in energetske politike.

Letna raziskava Slovensko-nemške gospodarske zbornice je del širše raziskave AHK mreže v državah srednje in vzhodne Evrope. Tokrat je v raziskavi sodelovalo 108 podjetij, večinoma iz predelovalne industrije in storitvenega sektorja. Poudarek raziskave je na primerjavi lokacijskih dejavnikov, ki vplivajo na poslovne odločitve.

 

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh