Kadrovanje onstran meja – izziv ali rešitev?

Iskanje kadrov v tujini je drugačno od kadrovanja v Sloveniji. Ponujamo 7 izkušenj podjetij za lažje zaposlovanje.

ZA OGLED VSEBINE JE POTREBNA PRIJAVA

Prijava

Vsebina je omogočena partnerjem, za ogled je potrebna prijava v portal. Še niste naš partner? Več informacij o partnerstvu si oglejte spodaj.

POSTANITE PARTNER PODJETNE SLOVENIJE

Tiskane izdaje revije, lahko sodelujete na spletnih dogodkih, poleg tega pa dobite posnetek in predstavitve naših skrbno izbranih sogovornikov na svoj e-naslov.

PAKET VKLJUČUJE:
2Cleangrad: Dobite priporočila.

V podjetju RLS kandidate v drugih državah iščejo prek svojih mrež in na priporočila, pove Ilijana Šuligoj Javornik: »Pri tem ne gre za iskanje zvez in poznanstev, ampak priporočilo v slogu, da za nekoga zastaviš dobro ime, in takšen način se nam je do zdaj zelo obnesel.« Tudi v podjetju Cleangrad stavijo na priporočila. Podjetje ima sicer hčerinska podjetja v Avstriji, Švici in Srbiji, a zaposlujejo samo v Srbiji. Poskusili so tudi z razpisi, a na koncu se je izkazalo, da je najlažje iskati kar od ust do ust, ugotavlja vodja kadrovske, pravne in administrativne službe Snežana Bokan Kuprivec: »Zaposleni, ki so delali pri nas, so pripeljali kandidate, ki so na koncu res ustrezali našim potrebam in pričakovanjem.«
V podjetju Lotrič Meroslovje, ki ima hčerinska podjetja v Nemčiji, Avstriji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji in Makedoniji, stavijo na priporočila še posebej v začetni fazi ob ustanavljanju podjetja v tujini, ko je iskanje kadrov težje kot v Sloveniji. Tudi v podjetju Cosylab, ki ima hčerinska podjetja na Japonskem, Kitajskem, v Ukrajini, Švici, na Švedskem in v ZDA, v Rusiji pa podružnico v mešani lasti, iščejo kandidate predvsem na osnovi priporočil, srečanj na panožnih dogodkih, prek digitalnih omrežij in lokalnih kadrovskih portalov ter spletnih strani ali revij, specializiranih za posamezne industrijske panoge, pojasnjuje soustanovitelj in direktor Mark Pleško: »Velik delež kompetentnih kandidatov nam priporočijo tudi naši sodelavci, za kar jih z veseljem dodatno nagradimo.«

3Dewesoft: Mediji in digitalni načini se obnesejo

Na sodobne načine prisegajo v podjetju Cosylab, kjer uporabljajo digitalna omrežja, denimo LinkedIn ali Indeed. Izvajajo pa tudi lov na glave (headhunting), razkriva Mark Pleško in nadaljuje: »Na trgu identificiramo ustrezne kandidate za odprta delovna mesta in jih aktivno nagovorimo prek relevantnega družbenega omrežja.« Pri Dewesoftu, ki ima hčerinska podjetja v Združenih državah Amerike, Mehiki, Braziliji, Avstriji, Nemčiji, na Danskem, v Franciji, Rusiji, Italiji, Veliki Britaniji, Belgiji, na Švedskem, v Singapurju, na Kitajskem in v Indiji, pravijo, da uporabljajo vse neagresivne možnosti iskanja kadrov, denimo prek medijev, družbenih omrežij, poslovnih omrežij in agencij. Izbiro kadra po besedah direktorja in ustanovitelja podjetja Andreja Orožna sicer prepuščajo direktorjem podružnic.

Pomakni se na vrh