COVID-19 JE BIL BRCA V RIT. A PREMALO MOČNA!

Kako digitalno oglaševati? Ponujamo TOP nasvete strokovnjakov za učinkovito novodobno pojavljanje in oglaševanje.

Digital je namenjen dvosmerni komunikaciji, zato je njegova primarna funkcija odnos in šele nato prodaja. Podjetja, ki znajo to miselnost udejanjiti na dolgi rok, prehitijo tista, ki se osredotočajo le na akcije in prodajo, « razkriva Uroš Svenšek, vodja digitalnega segmenta iz marketinške agencije Agencija 101. Strokovnjaki so nam zato pojasnili trende v digitalnem oglaševanju:

  • kako se čim bolje znajti v tem svetu ter

  • kako ločujemo med vsebinskim marketingom in storytellingom ter ju uporabimo čim bolj učinkovito.

Digitalno oglaševanje in top trendi

»Epidemija je v podjetjih silovito pospešila digitalizacijo. Precejšen delež nakupov se je preselil na splet, kar je skokovito zvišalo investicije v digitalno oglaševanje. Te so na visoki ravni ostale tudi po epidemiji, saj je ta spremenila nakupne navade potrošnikov, « trende razlaga Milena Jakovljević, strateška direktorica digitalne agencije Drom agency. Kateri so trije pomembni trendi, na katere morajo biti pozorna podjetja, da jih konkurenca ne povozi?

Kakovostne vsebine: več dialoga

»Ob omejenih možnostih natančnega ciljanja in prikaza oglasov pridemo do trenda kvalitetne vsebine. Poudarek bo na prepričljivih tekstih in kreativah. Spet se vrača stavek: »Content is King (Vsebina je kraljica, prevod),« pojasnjuje Svenšek. Zoran Bosančič iz digitalne marketinške agencije Point Out meni, da se bo moč s podjetij prevesila na porabnike: »Klasično oglaševanje in pristopi bodo neučinkoviti. Odraščajo generacije, ki potrebujejo več vsebine, vpletenosti in dialoga. Digital jim daje to izbiro in večjo moč odločanja.« Jakovljevićeva spomni, da že več kot pet let narašča tudi trend videovsebin in oglasov, še posebej na Instagramu. V ospredju je vertikalni video. »Pomembno je tudi sodelovanje z vplivneži, ki se povežejo z našo znamko in postanejo ambasadorji,« dodaja. Tamara Štader Pesjak iz digitalne marketinške agencije Taman pa svetuje, da se posvetimo vsebinskemu marketingu: »Poleg povečanja števila ‘leadov’ in izboljšanja konverzije v stranko lahko tudi povečamo obisk svojih spletnih strani s ciljnih trgov, izboljšamo optimizacijo za brskalnike (SEO), gradimo kredibilnost in ugled podjetja ter povečujemo rast prihodkov.« To prikaže na primeru prodaje kopalnic (v okvirju).

»Digital, sploh podprt z umetno inteligenco, omogoča zbiranje množice podatkov o uporabnikih, ki jih lahko uporabimo tudi neprimerno, česar se ljudje vse bolj zavedajo …

Varovanje zasebnosti – zmagovalni podatkovni silosi

»Digital, sploh podprt z umetno inteligenco, omogoča zbiranje množice podatkov o uporabnikih, ki jih lahko uporabimo tudi neprimerno, česar se ljudje vse bolj zavedajo. Dogajajo se lahko močne zlorabe in vdor v zasebnost posameznika, « opozarja Bosančič. Tudi Svenšek meni, da je letos to pomembna tema: »S spremembami v operacijskih sistemih in regulacijo remarketing in natančno targetiranje postajata vedno težja, zmagovalci pa bodo tisti z lastnimi podatkovnimi silosi.«

Novosti: prihaja splet 3.0

»Novejša družbena omrežja, kot je TikTok, vztrajno rastejo in niso le za najstnike. Tudi YouTube se razvija, kmalu pa se obetajo tudi nakupi neposredno prek družbenih omrežij. Meje med digitalnim in nedigitalnim se počasi brišejo. Na primer trgovine že počasi postajajo showroomi za spletne trgovine. Več bo tudi navidezne resničnosti in zadeve si bomo lahko ogledovali kar z domačega kavča,« opisuje Bosančič.

»Dolgoročno se napoveduje tako imenovani splet 3.0, ki predstavlja možnosti z uporabo tehnologije blockchain (veriženja blokov), NFT-jev, metaverse in podobno …

Še malo bolj eksotičen trend pa omenja Svenšek: »Dolgoročno se napoveduje tako imenovani splet 3.0, ki predstavlja možnosti z uporabo tehnologije blockchain (veriženja blokov), NFT-jev, metaverse in podobno. Tudi nekatera slovenska podjetja in celo država sama so že začeli ta trend NFT-žetonov in tako izstopili iz množice.« Ana Pisar Čivčić, direktorica družbe za komunikacijski menedžment IPM Komunikacije, dodaja, da napovedi kažejo na porast izdatkov v digitalnem oglaševanju nasploh: »Zanimivo bo videti, kako se bo obnesla ukinitev ETA-oglasov (Expanded Text Ads), ki jih bo Google z julijem 2022 ukinil.«

Tiktok v vzponu, doseg na instagramu že pada

Bosančič podjetjem, ki ciljajo na končne kupce, polaga na srce, naj imajo v mislih, da trenutno močno raste priljubljenost TikToka in da to še zdaleč ni več omrežje najstnikov. Prav tako je smiselno Google oglaševanje, email marketing, optimizacija za spletne iskalnike (SEO) in s tem povezan vsebinski marketing prek lastnih kanalov. »Nekoliko je v upadu Facebook oglaševanje, a je še vedno učinkovito. Bolj hip je Instagram. Za B2B-podjetja pa je pomemben tudi LinkedIn in večkanalnost,« izpostavlja. Jakovljevićeva pa vseeno pravi, da Facebook sicer ni več tako priljubljen pri mlajših ciljnih skupinah, a je še vedno izjemno učinkovit za uporabnike, starejše od 35 let. Medtem dosegi vsebin na Instagramu padajo, v ospredju pa je trenutno TikTok; pri nas se bo kmalu pojavila tudi možnost oglaševanja na njem.« Svenšek pri tem opozarja, da je dobro, da ima vsak kanal svojo vlogo.

Pozornost je treba nameniti testiranju, optimiziranju, analitiki. Digitalno oglaševanje je izjemno merljivo in prilagodljivo, podjetja pa prepogosto zgolj postavijo oglase in čakajo …

Izvozniki so malo zaspali!

Pisar Čivčićeva meni, da podjetja prevečkrat pozabijo na osnove, kot je strategija: »Oglaševalske kampanje morajo biti dobro načrtovane, sprotno optimizirane, ciljno usmerjene, osredotočene na uporabnika oziroma ciljno skupino ter dodelane skozi vse življenjske cikle. Pozornost je treba nameniti testiranju, optimiziranju, analitiki. Digitalno oglaševanje je izjemno merljivo in prilagodljivo, podjetja pa prepogosto zgolj postavijo oglase in čakajo … Bosančič ugotavlja, da imajo težave zrelejša slovenska podjetja, predvsem pa izvozniki, saj so pri izvajanju digitalno-marketinških aktivnosti malce zaspali: »Pred pandemijo so svoje upe v glavnem polagali na razne sejme, na digitalno pa so nekoliko pozabili. Covid-19 je bil ‘brca v rit’ in morali so se hitro prilagoditi, zato so pogosto najeli zunanje agencije. Problem lahko nastane tudi, ko podjetje obvlada kanal ali dva, tam pa se rast ustavi. Takrat je potrebna razpršitev kanalov in pogosto tudi precej novega znanja. Sicer pa je bolje biti odličen na manj kanalih kot povprečen na številnih.« Svenšek dodaja, da mora strokovnjak poskrbeti za usklajenost in sozvočno delovanje različnih komunikacijskih kanalov, saj lahko tako določene stvari počnemo znotraj podjetja, za druge pa najamemo zunanje strokovnjake, ki navadno nimajo cele slike.

Vhodni oziroma vsebinski marketing na primeru kopalnic

Vhodni oziroma vsebinski marketing naj bo eden izmed glavnih prijemov digitalne promocije v tujini, saj je preverljivo učinkovit in stroškovno optimiziran. Prepričajmo stranke s koristno in nevsiljivo vsebino, ki naj bo na spletni strani dostopna v zameno za podatke. Bolj kot število potencialnih strank oziroma leadov je pomembna njihova pripravljenost na nakup. Čeprav je dokaj preprosto nabrati leade s clickbait oglaševanjem, je konverzija največkrat v prodajo slaba. Z dobro opravljeno segmentacijo in premišljeno načrtovanim vsebinskim marketingom pa to lahko izboljšamo. Oglejmo si nakupno pot na primeru prodaje kopalnic:

1. Faza zavedanja.

Vsebine v obliki različnih vodičev, razlagalnih oziroma ‘how-to’ videev, blogerskih objav, objav na družbenih omrežjih ali izobraževalnih webinarjev. Tako smo pripravili Vodič po prenovi kopalnice, ki pojasnjuje proces prenove.

2. Faza raziskovanja.

Vsebine, ki so bolj podrobne. Na primer Katalog kopalniških trendov, v katerem so navedene barve in velikosti ploščic, kopalniškega pohištva in podobno. Zanimiva bi bila tudi videovsebina, ki ponuja dodaten vpogled v našo storitev ali izdelek, ali pa študije primerov in brezplačni vzorci izdelkov.

3. Faza nakupne odločitve.

Potencialno stranko moramo prepričati, da se odloči za nakup. To je lahko brezplačen posvet ali brezplačen preizkus storitve ali izdelka. Ponudimo lahko tudi kupone s popustom ali drugo ugodnostjo. V primeru prodaje kopalnic je bil to 3D-izris, da bi si potencialne stranke lažje predstavljale novo kopalnico še pred nakupom.

Pripravila: Tamara Štader Pesjak, Taman, d. o. o.

Pomakni se na vrh