Tovorna vozila na vodik na cesti že drugo leto?

Odlična alternativa elektriki so vodikove gorivne celice. Zaradi hitrega polnjenja in večjega dosega so primerne za dolge razdalje. Trenutno vodik predstavlja le manjši delež trga.

Pričakovati pa je, da bodo imele vodikove gorivne celice vedno večjo vlogo pri razvoju brezogljičnega komercialnega transporta, predvsem v regijah z dobro razvitimi infrastrukturnimi načrti za vodik, navaja poročilo Electric Commercial Vehicle Martek Size & Share Analysis – Grrowth Trends & Forecssts (2025–2030). Nekateri največji proizvajalci, denimo Hyundai, Daimler Trucks in Volvo, to tehnologijo že testirajo.

Preizkusi tovornjakov Volvo Trucks, ki v motorjih z notranjim izgorevanjem uporabljajo vodik, se bodo na cestah začeli leta 2026. Na trg jih bodo predvidoma uvedli proti koncu tega desetletja. 

Pri Mercedes-Benz Trucks so že naredili prototip tovornega vozila Mercedes-Benz GenH2 s pogonom na gorivne celice, na katerem se že od leta 2021 izvajajo intenzivna testiranja, so nam povedali v podjetju Autocommerce. V drugi polovici desetletja pa ga nameravajo dodati v serijsko proizvodnjo.

Izziv: infrastruktura

Ključna težava pri vodikovih gorivnih celicah je pomanjkanje ustrezne infrastrukture za proizvodnjo, shranjevanje in polnjenje vodika. Čeprav vodik omogoča hitro polnjenje in velik doseg, je infrastruktura še zelo omejena – v večini držav primanjkuje vodikovih črpalk, transport vodika je drag, proizvodnja pa pogosto še ni zelena (pridobivajo jo iz fosilnih goriv), navaja Mednarodna agencija za energijo (International Energy Agency, IEA).

Prispevek je povzet iz članka posebne izdaje revije Podjetna Slovenija – Podjetna logistika. Še niste naš naročnik? Naročite TUKAJ.

 

Iz posebnih izdaj
  Preberite tudi
Pomakni se na vrh