Največji izziv pri UI je človeški ego
»Po eni od razlag so ponudniki UI zanemarjali znanje uporabnikov in njihovo informiranje, pa tudi pozitivne uporabniške izkušnje strank, kako vse se UI lahko uporabi. Izobraževanja je premalo. Poleg tega imajo uporabniki določene zadržke. Obstaja potencialen strah, da ljudje nekaterih del ne bodo mogli več opravljati. UI vidijo kot konkurenco.
Največji izziv je najbrž človeški ego. Nekateri strokovnjaki so veliko let vlagali v svoja znanja in sposobnosti, zdaj pa se težko sprijaznijo s tem, da del tega znanja morda nima več takšne vrednosti oziroma da »neka« UI to dejansko počne bolje. Nekateri niti ne želijo preizkusiti novih orodij, ker so prepričani, da ne bodo mogli delati dovolj dobro glede na njihove standarde.«
Nekateri ljudje so ta orodja preizkusili že na začetku, ko se je pojavil ChatGPT, pa niso bili zadovoljni in zdaj na UI gledajo skeptično. Drugo vprašanje pa je, ali znajo pravilno spraševati UI, se sprašuje urednik revije Podjetna Slovenija Goran Novković. In kaj odgovarja Cergol?
»Mislim, da ne smemo pričakovati, da se bodo ljudje naučili spraševati UI. Ta izziv morajo rešiti ponudniki sistemov UI. Da je izziv zelo velik, pa ponudniki IT-produktov vedo že iz svojih izkušenj.
Razvoj kvalitetnih IT-produktov je zahteven in velikokrat je potreben interdisciplinarni trud. Če ponudnik ne bo znal navezati stika z uporabniki, jih slišati, produkt ne bo dober.
Prav v povezavi s tem se zdaj največ govori o chatbotih oziroma klepetalnikih. Prevladujoča uporabniška izkušnja je postala neke vrste pogovor, v večini primerov tekstovni. S tem se uporabniki v podjetjih srečujejo najpogosteje, ko zaplujejo v sodobno UI. Toda to je samo ena, zelo majhna modaliteta tega, kako lahko uporabljate sisteme UI.«
NOVA IZDAJA: O Janji Garnbret malo drugače. | NAROČILO REVIJE
Sorodni prispevki