Pozor zavezancem: okoljska dajatev prinaša dodatno delo pri obračunu

Zaradi več sprememb višine okoljske dajatve za emisije CO2, o katerih smo že poročali, bodo morali zavezanci količine goriva vpisovati ločeno po obdobjih, glede na takrat veljavno višino dajatve.

FURS je zato dopolnil podrobnejši opis obračunavanja okoljske dajatve.

Pri mesečnih obračunih je treba količine goriva ločiti glede na obdobje, v katerem je veljala posamezna višina dajatve. Pri obračunu za julij 2026 je (bilo) tako treba ločiti količine za obdobje od 1. do 27. julija ter od 28. do 31. julija. Enako bo treba pri decembrskem obračunu ločiti količine za obdobje od 1. do 14. decembra in od 15. decembra dalje.

FURS bo obrazec dopolnil tako, da bo omogočal vnos količin za posamezna obdobja in samodejni izračun višine dajatve.

Znižanje podaljšano

Spomnimo; sklep, ki je začel veljati 28. julija, je za motorni bencin, plinsko olje oziroma dizel in kurilno izničil dajatev, kar je posodobljeni sklep 28. septembra podaljšal do 15. decembra. Od 15. decembra pa bo za ta goriva ponovno veljala dajatev v višini 30,85 evra na enoto obremenitve.

Znižanje na 0 evrov sicer ne velja za vsa goriva. Za kerozin, utekočinjeni zemeljski plin, utekočinjeni naftni plin, druga težka olja ter plinasta in trdna goriva velja 30,85 evra na enoto obremenitve.

Tudi pri letnem obračunu in vračilih

Ločevanje količin po obdobjih bo potrebno tudi pri letnem obračunu okoljske dajatve za leto 2026. FURS je dopolnil navodila za osebe s seznama oseb, ki so upravičene do oprostitve plačila okoljske dajatve, tako da bodo morale v letnem obračunu količine vnesti ločeno glede na obdobje in višino dajatve.

Različne višine dajatve je treba upoštevati tudi pri zahtevkih za vračilo. Pri tem je pomembno, koliko dajatve je bilo dejansko plačane, zato je treba količine v zahtevku vnesti ločeno po posameznih obdobjih in navesti datum nabave goriva.

PREBERITE TUDI:

Za naročila iz Kitajske od novembra nova pristojbina

Nov Carinski organ EU, bolj digitalen in enoten carinski sistem, skupno podatkovno vozlišče, poenostavitve za zaupanja vredne gospodarske subjekte … Vse to in med drugim tudi novo pristojbino za obdelavo spletnih pošiljk iz držav zunaj EU, vsebuje novi zakonik Unije, ki prinaša obsežno reformo carine.

Preberite več »

Pri uvozu jekla s 1. oktobrom obvezna nova dokazila

Uvozniki jekla bodo morali od 1. oktobra ob uvozu predložiti vrsto dokazil za ugotavljanje države, v kateri je bilo jeklo ali železo prvotno proizvedeno v tekoči obliki in ulito v prvo trdno stanje. Veljati namreč začne Izvedbena uredba Evropske komisije, opozarja FURS.

Preberite več »
Pomakni se na vrh