Benedetti: Darilo doseže namen z »uau« učinkom

Kar 83 odstotkov ljudi se spomni darila, ki so ga prejeli. Na kaj morajo biti v podjetjih posebej pozorni, ko se odločajo za obdarovanje poslovnih partnerjev?

Da ne bi prekršili bontona ali celo dobrega okusa obdarovanja, česa se nikoli ne podari kot poslovno darilo?

To smo vprašali Ksenijo Benedetti, vodjo Akademije za poslovni protokol, svetovalko na področju poslovne komunikacije in izredno predavateljico na Univerzi na Primorskem, tudi dolgoletno šefinjo Protokola Republike Slovenije.

Obdarovanje je del medsebojne komunikacije in marketinško orodje. Cilj izmenjave poslovnih daril je krepitev, sooblikovanje in negovanje odnosa z najpomembnejšimi deležniki podjetja.

»Zadevam pridemo vedno do dna.«

Raziskave kažejo, da se 83 odstotkov ljudi v pozitivnem smislu spomni podjetja, od katerega so prejeli poslovno darilo. Kot pravi Ksenija Benedetti, s poslovnim darilom povemo veliko o sebi in o našem podjetju. Dobro je, da imajo darila povezavo z našim podjetjem ali krajem, v katerem ima podjetje sedež.

Sodobni marketing narekuje usmerjenost v ekološka in okolju prijazna darila ter individualno obravnavo in personifikacijo. Poslovnim partnerjem moramo dati občutek, da jih nagovarjamo neposredno in smo osredotočeni samo nanje. 

»Pozanimamo se o njih, o njihovih hobijih in zanimanjih ter darilo izberemo na podlagi teh informacij. Ali pa naj bodo darila vsaj malce drugačna od običajnih. 

Računsko sodišče je na primer nekaj časa podarjalo skodelico, v kateri je na dnu pisalo: ‘Zadevam pridemo vedno do dna.’, Mobitel pa je svojo strategijo promocijskih in poslovnih daril zelo uspešno gradil na soli (so namreč lastniki Sečoveljskih solin).«

FOTO: Miran Juršič

S poslovnim darilom povemo veliko o sebi in o našem podjetju,

pravi Ksenija Benedetti.

1. Pozor: tudi pri darovanju je priporočljiva evidenca

Ko se podjetja odločajo za obdarovanje oziroma podarjanje poslovnih daril, najprej potrebujejo temeljit načrt ter sistematično strategijo izbora in podarjanja daril, svetuje Ksenija Benedetti.

»Pri izboru daril so pomembne dobre ideje. Vsako darilo doseže namen z ‘uau’ učinkom oziroma prijetnim presenečenjem. Pomembne so tudi kakovost, zgodba, ki je povezana z darilom, in vrednote, ki jih z darilom predstavljamo. Pri tem bodimo pozorni na izbor embalaže, ki ustvari prvi vtis o darilu. Nekaterih daril se ne zavija v darilni papir, na primer cvetja, slik, grafik in knjig. Darila ne podarjajmo pred začetkom srečanj, temveč na koncu, preden se razidemo, in nikoli čez mizo. Vodimo podrobno evidenco, komu smo kdaj kaj dali, da ne pride do podvajanja. Pri vrednosti ne presegajmo davčne omejitve vrednosti darila 42 evrov.«

2. Česa se kot poslovno darilo nikoli ne podarja?

Daril nad 42 evri vrednosti, živali, orožja v nobeni obliki in preveč osebnih daril, kot so dišave, nakit, dodatki, naj nikoli ne bi podarjali kot poslovno darilo, opozarja Ksenija Benedetti. Svetuje še, da moramo biti pozorni tudi pri podarjanju hrane. Tako vegetarijancu ne podarjajmo mesnin, nekomu, ki ne pije alkohola, pa ne alkoholnih pijač. Prav tako pozornost ne bo odveč pri podarjanju nožev, tujemu poslovnemu partnerju pa ne podarjajmo nečesa, kar je specialiteta ali posebnost v njegovi državi.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh