Tabu tema, ki se skriva za največjimi podjetniki

Na srečanju primorskih gospodarstvenikov v Ajdovščini sem pred dobrima dvema tednoma najprej vodil pogovor s predstavniki podjetij in vlade.

Nato pa sem se o aktualnih izzivih v intervjuju pogovarjal s finančnim ministrom Klemnom Boštjančičem.

Tema: poslovno okolje – od dajatev, infrastrukture, birokracije in javne porabe pa do neustrezne delovne sile in šolstva. Prava švedska miza tematik za takšen dogodek.

Med pogovoroma se mi je v glavi večkrat zaiskrila misel, kje pravzaprav smo. Bili smo v dvorani prve slovenske vlade (kako simbolično!). V njenem času je bilo vzdušje povsem drugačno. Ambiciozno, iniciativno, delavno … Hkrati pa smo bili v občini, ki jo vodi socialdemokratski župan Tadej Beočanin in ki je gospodarsko najbolj prodorna v Sloveniji. ZATO zdaj v Ajdovščini gradijo izjemno veliko stanovanj, tudi za dolgotrajno oskrbo.

Nauk je preprost: ideologije so zgolj opij za ljudstvo.

Sodobni konservativizem, liberalizem ali socialdemokracija bi morali temeljiti na zamisli, da je treba razviti vrhunsko podjetništvo, ki bo vir blaginje. Druge poti ni. Ajdovščina to dokazuje.

A na odru je bila večinoma druga pesem.

Predstavniki podjetij so bili bolj ali manj kritični, predstavniki oblasti pa piarovski. Pri tem so bile največji adut v rokah slednjih investicije švicarskega lastnika Leka, ki naj bi dokazovale, da je slovensko poslovno okolje izvrstno za investitorje v naložbe, ki prinašajo visoko dodano vrednost.

Takšne investicije so seveda dobrodošle in jim lahko samo zaploskamo, tudi vladi. A so premalo. Ta hip Iskra, d. d., že več prihodkov ustvari na Hrvaškem kot v Sloveniji, kar lahko preberete na naslednjih straneh.

Še več. Ob občudovanju skoraj 200 slovenskih podjetij v lasti podjetnikov, ki so se na naši tokratni lestvici uvrstila med 600 največjih podjetij v državi, je treba dodati še nekaj pomembnega. Niso več samo tuje neposredne investicije lakmusov papir, kakšno je slovensko poslovno okolje. To žal vse bolj postajajo tudi slovenski podjetniki in slovenska podjetja, ki svoje poslovanje raje širijo v tujini kot pa doma. IN NE! Niti približno ne gre več za to, da bi na tuje selili le dejavnosti z nizko dodano vrednostjo.

To je javna skrivnost tudi, ko gre za največje slovenske podjetnike.

Nesmiselne birokratske in druge ovire doma so namreč tako velike, da smo zgodb, kakršne kot državljani zdaj doživljamo ob omrežninah ali pasjih davkih, v podjetništvu res že siti.

Naj se že nekdo zapelje v Ajdovščino k županu in naj mu ta razloži, kaj je zdrava pamet.

Pravkar ste prebrali uvodnik najnovejše številke revije Podjetna Slovenija, ki ga je spisal urednik Goran Novković. V tokratni boste med drugim našli tudi lestvici največjih podjetij in podjetniških skupin v lasti podjetnikov. In še marsikaj zanimivega.

Svoj izvod si lahko naročite TUKAJ.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh