V senci Eura 2024: slovenski klubi na prepihu
Vendar pa vsi ti izvrstni posamezniki izvirajo iz krhkega okolja, ki ne more zagotavljati trajnostne produkcije.
Televizijska pogodba je v Sloveniji za vsak klub neuradno vredna približno 350 tisoč evrov na sezono, kar je glede na preteklo stanje velik korak naprej. Vendar pa ta vsebuje tudi past, saj bo v prihodnje težje zadržati to vrednost kot si obetati dodatno rast.
Ob odsotnosti močnih pokroviteljev in finančno neodvisnih predsednikov klubov je financiranje klubov močno odvisno od dveh zelo variabilnih faktorjev – uvrščanja v evropske pokale ter posledičnega dostopa do finančnih nagrad UEFA in prodaje igralcev.
Slovenski nogomet v finančnem pogledu stagnira tudi zaradi zakonodaje, ki onemogoča zasebno lastništvo klubov. Glede na konkurenco v Evropi pa zaradi zakonskih omejitev prav tako ne more računati na priliv iz industrije športnih stav, ki takoj za televizijo marsikje po Evropi velja za drugi najpomembnejši vir financiranja nogometnih klubov.
Najmočnejši »klub« v Sloveniji je NZS
V Sloveniji prihodki najboljših klubov (Maribor, Olimpija, Celje) znašajo med pet in devet milijonov evrov. Nogometna zveza Slovenije tako velja tudi za finančni steber slovenskega nogometa, saj je v letu 2022 ustvarila prihodke v višini 19,2 milijona evrov.
Z uvrstitvijo na evropsko prvenstvo bo NZS prejela nagrado v višini 9,25 milijona evrov. V tovrstnih primerih približno polovica tega zneska praviloma pripade igralcem v obliki premij za uspeh.
Uvrstitev na Euro 2024 se odraža večplastno. Ob povišanem zanimanju pokroviteljev je v zadnjem času to očitno predvsem pri prodaji vstopnic za domače tekme slovenske reprezentance: s tekmo proti Portugalski v Stožicah je NZS denimo ustvarila 500 tisoč evrov dobička, kar je nov rekord.
Sorodni prispevki