Posel: ženske vs. moški

Moški se pogosteje kot ženske vedejo dominantno ali agresivno, začnejo pogajanja in se sami odločijo za tekmovalno okolje.

To sta ugotovili Francesca Gino in Alison Wood Brooks v raziskavi v Harvard Business Review. Ugotovili sta tudi, da je to vedenje, ki bo verjetno olajšalo poklicno napredovanje.

Moške v primerjavi z ženskami bolj motivira moč. Te razlike pripomorejo k temu, da moški zasedajo višje vodstvene položaje kot ženske. Medtem pa ženske bolj motivira pripadnost – želja po toplih, tesnih odnosih z drugimi, še ugotavlja raziskava.

Ni pa čisto jasno, zakaj ženske vodilnih položajev ne zasedajo tako pogosto. Po interpretaciji rezultatov raziskave ženske navadno verjamejo, da imajo manj časa za doseganje večjega števila ciljev in bodo verjetno izkusile več konfliktov pri odločanju, katerim ciljem naj sledijo in za katere se žrtvovati ali narediti kompromis.

Ko jim je eden od njihovih ciljev jasno predstavljen in se zdi dosegljiv (na primer, če jim ponudijo napredovanje v službi), bodo ženske pogosteje kot moški zaskrbljene zaradi žrtvovanja ali težkih kompromisov, ki bi jih morale sprejeti, da bi temu cilju namenile več pozornosti kot drugemu. Tako lahko ženske cilje, povezane z močjo (kot je prevzem visokega položaja), povezujejo z več negativnimi rezultati kot moški.

To bi lahko pomagalo razložiti, zakaj je pri ženskah položaj na visoki ravni manj zaželen kot pri moških, čeprav se zdi enako dosegljiv. Ženske v nasprotju z moškimi verjamejo, da bi morale zaradi tega ogroziti druge pomembne življenjske cilje. To je predpostavka, ki jo je vredno podrobneje preučiti.

Žensko podjetništvo se spreminja

A trend je pozitiven. Na LinkedInovem prispevku Hire Lashari, ki pomaga podjetnicam, lahko najdemo nekaj razlogov za spremembe v ženskem podjetništvu. Tri pomembne spremembe so:

  • Vse večja udeležba. Vključenost žensk v podjetništvo vztrajno narašča.
  • Tehnologija in digitalna preobrazba. Prihod tehnologije in digitalne dobe je izenačil konkurenčne pogoje za podjetnice.
  • Mreže za sodelovanje in podporo. Podjetnice vse bolj prepoznavajo moč sodelovanja in mentorstva.

Celotni članek si lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija.

  Sorodni prispevki

Pomakni se na vrh