Kako pritegniti nove kadre?
- Maja Virant
- 10 aprila, 2024
- Nasveti
- Foto: stock.adobe.com
Kadrovski bazen v Sloveniji in drugje po Evropi je praktično prazen, nove generacije pa na trg dela prinašajo nove zahteve in pričakovanja. Poiskali smo 4 načine, kako pridobiti nove kadre.
4 načini, kako pridobiti nove kadre
1. Uporabljajte umetno inteligenco.
Peter Ribarič in Sonja Lokar iz revije HR&M, strokovne revije za področje razvoja organizacije in vodenja ljudi pri delu, menita, da so v vzponu orodja umetne inteligence (UI), ki v zaposlitvenih procesih lahko analizirajo učinkovitost preteklih oglasov in pomagajo pri oblikovanju bolj učinkovitih oglasov za privabljanje ustreznih kandidatov.
Orodja UI prav tako že avtomatizirano pregledajo življenjepise in opravijo predselekcijo kandidatov na podlagi določenih meril. Začetne faze razgovorov pa pomagajo opraviti virtualni asistenti, ki ob pomoči generativne UI predlagajo nabor vprašanj za kandidate. »Tu gre predvsem za pohitritev zaposlitvenega procesa v začetni fazi. Odločitev pa mora na koncu še vedno opraviti človek.«
Ali pri kadrovanju že uporabljate UI?
Kako uporabiti umetno inteligenco pri zaposlovanju?
Kaj manjka zaposlitvenim oglasom?
Zakaj je dobro graditi lastne bazene talentov?
2. Oblikujte bolj inovativne zaposlitvene oglase
Na splošno so zaposlitveni oglasi tudi pri nas togi in dolgočasni. Vsi so si zelo podobni. Ribarič in Lokarjeva svetujeta, naj zaposlitveni oglasi odražajo edinstveno kulturo in vrednote podjetja ter se osredotočajo na to, kaj podjetje lahko ponudi kandidatom, ne pa le na to, kaj od njih pričakuje.
Smrekarjeva je konkretna: »Naj bodo oglasi bolj zanimivi in avtentični, izpostavimo tudi jasno EVP (obljubo znamke delodajalca). V oglasu naj bo več alinej v rubriki, kaj ponujamo, in opisa organizacijske kulture.«
3. Zgradite lasten bazen talentov
Podjetja vse bolj uporabljajo programe priporočanja, v okviru katerih obstoječi zaposleni predlagajo kandidate iz svoje mreže, ki so skladni z vrednotami in kulturo podjetja. Eden od inovativnih pristopov je tudi gradnja lastnega bazena talentov.
Primer dobre prakse pri tem je podjetje Agilcon, ki je s projektom Talent Pool prejelo nagrado za HR&M projekt leta 2023. »Gre za gradnjo bazena talentov in potencialnih kandidatov za zaposlitev, s katerimi v podjetju dolgoročno negujejo odnose ob pomoči novičnikov. Tako potencialni kandidati že vnaprej spoznavajo podjetje in se hitreje prijavijo na prosto delovno mesto, ker že vedo, kaj lahko od podjetja pričakujejo.«
4. Pozitivna izkušnja krepi kakovost prijav kot še nikoli
Po besedah Smrekarjeve številne raziskave potrjujejo, da izboljšana izkušnja kandidatov pomeni po nekaj 10 odstotkov več kvalitetnih prijav, pa tudi priporočil novih kandidatov. Dodaja, da posamezniki na razgovorih zelo konkretno sprašujejo o možnostih razvoja in napredovanja. »Ni dovolj izpostaviti, da bo tu in tam organiziran timbilding; bodimo konkretni in izpostavimo realne možnosti razvoja v podjetju,« zaključuje.
Celotni članek si lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija in na povezavi.
Sorodni prispevki