Čigava bo geopolitična zmaga v avtomobilski industriji?
- Goran Novković
- 14 aprila, 2024
- Nasveti
- Foto: Barbara Reya
O tem smo se pogovarjali na 11. spletnem pogovoru za naročnike Podjetne Slovenije pogovarjali z Urošem Roso, ki je desetletje vodil podjetje Akrapovič.
In kaj pravi o vprašanju, kdo bo geopolitično zmagal v avtomobilski industriji?
»To je vprašanje za milijardo dolarjev. Preprostega odgovora ni. Zmagal bo tisti, ki bo obvladoval trge ključnih surovin za pogone prihodnosti. Hkrati bo moral ponuditi vozila, ki jih bodo ljudje množično kupovali in uporabljali, ker jim bodo všeč.
Kitajski avtomobilski proizvajalci so v zadnjih letih naredili velikanski preskok, a ta je bil tudi posledica ogromnega kitajskega uvoza kadrov z znanjem, predvsem iz zahodne Evrope. Ob tem izjemno veliko truda in denarja usmerjajo v razvoj uporabniške izkušnje.
Uporabo avtomobila še bolj približujejo uporabi pametnega telefona in še bolj se trudijo, da bi bil infotainment* v vozilu hitrejši, privlačnejši in podobno. Na tem področju evropski proizvajalci capljajo za njimi.«
»Evropa bi morala voditi protekcionistično politiko.«
Zakaj? Kje so največje nevarnosti za evropsko in slovensko avtomobilsko industrijo? Kako so Kitajci postali tako močni in zakaj delnice Tesle bledijo? Kdo bo tehnološko in geostrateško zmagovalec bitke v avtomobilski panogi? Kako podpreti in zadržati mlade talente v podjetju?
TESLINA MOČ PA MALO BLEDI
Na vprašanje, kaj se bo dogajalo z Američani in s Teslo, Rosa odgovarja naslednje: »Res je, da Teslina moč bledi. Moramo pa vedeti, zakaj je tako in zakaj je tako eksponentno zasijala. Tesli je kot prvi uspelo industrializirati električna vozila in jih začeti prodajati globalno. Njen glavni prispevek k avtomobilski panogi ni to, da je avto električen, ampak da so spremenili koncept uporabniške izkušnje: kako ljudje dostopajo do uporabniških aplikacij in kako upravljajo vozilo.
Drugi pomemben prispevek je posodabljanje programske opreme. To ima seveda še kup pomanjkljivosti, toda s tem so zmanjšali interakcijo kupca oziroma voznika s pooblaščenimi servisi. To, da so računalniško logiko prenesli v avtomobile, je bil najpomembnejši preskok Tesle, zaradi česar so vsi začeli capljati za njo. Šele zdaj tekmeci začenjajo prihajati na to raven.
K temu je pripomogla tudi izjemna promocija v podobi Elona Muska – ikone, ki bo rešila svet. Zato so delnice tako poskočile. Zdaj pa so se drugi akterji na trgu električnih vozilih približali. Sposobni so izdelati še cenejša vozila in v večjih količinah, zato je sijaj delnic Tesle začel bledeti.«
Celotni intervju z Urošem Roso si lahko preberete v zadnji številki revije Podjetna Slovenija in TUKAJ.
Sorodni prispevki